Traineri arte alǎturate

Alexandra Felseghi

atelier:Scriere dramatică
Alexandra Felseghi este dramaturgă și lector universitar la Facultatea de Teatru și Film (secția Teatrologie) a Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, unde predă cursuri de scriitură pentru spectacol.

Cu o experiență artistică de peste cincisprezece ani în domeniu, Alexandra Felseghi este autoarea unui larg număr de texte de spectacol, dintre care amintim: LINA (r: Adina Lazăr, producție Teatrul „Andrei Mureșanu” Sfântu Gheorghe, 2024), care alături de VERDE TĂIAT (producție Pro Teatru Zalău, 2020) și de NU MAI ȚINE LINIA OCUPATĂ (producție Teatrul „Lucian Blaga” Cluj, 2021) construiesc ciclul Trilogiei Nedreptății.

Din alte producții care s-au bucurat de atenția publicului din țară și a căror dramaturgie o semnează, amintim: ZEIȚE DE CATEGORIA B (r: Andrei Măjeri, coproducție Teatrelli, Teatrul Național „Lucian Blaga”, Teatrul „Regina Maria”, Teatrul „M. Eminescu”, 2023), ACASĂ (r: Adina Lazăr, producție Pro Teatru, 2023), NU VORBIM DESPRE ASTA (r: Adina Lazăr, Teatrul Odeon, București, 2023), LA ACADEMIE (r: Andrei Măjeri, Teatrul „Mihai Eminescu”, Botoșani, 2023), ș.a. În 2021, a primit premiul pentru dramaturgie oferit de revista Scena.ro, în cadrul galei „Sofia Nădejde”. În 2024, Teatrul Dramatic „Elvira Godeanu” Târgu Jiu i-a oferit Premiul pentru Performanță Deoserbită în Dramaturgie, iar Revista Ateneu din Bacău i-a decernat Premiul pentru Dramaturgie pentru volumul de autor PATRU PIESE DE TEATRU, apărut în același an la Editura Presa Universitară Clujeană. În 2025 este nominalizată la Premiile Uniter la categoria „Cel mai bun text dramatic românesc montat în premieră absolută”, pentru piesa LINA.

Bianca Ardeleanu

atelier:Inner strength
Bianca Ardeleanu a studiat la Universitatea Națională de Teatru și Cinematografie “I.L.Caragiale” București, sectia artele spectacolului. In prezent predă dans contemporan copiilor cu varste cuprinse intre 3-18 ani la scoala de dans Show Dance Art.

Face parte din compania de dans contemporan Contemporary Creative Dreamers, coregraf Daniel Dragomir, unde urmeaza sa iînceapă repetitiile pentru un nou spectacol “Nihil Sine Deo” care va avea premiera la sfarsitul lunii august 2024. Un alt spectacol in care dansează in prezent este “In Between” in regia lui Bobi Pricop, coregrafie Filip Stoica. Acesta se joaca la MINA (Museum of Immersive New Art).

Delia Riciu

atelier:Improv 101
Salut! Sunt Delia Riciu și practic improvizația de 16 ani, atât ca performer, cât și ca trainer. Predau aproape zilnic și de vreo 8 ani încoace particip la o mulțime de festivaluri europene.

În momentul de față am show-uri săptămânale la The Fool alături de colegii din Loja Comediei.

Filip Stoica

atelier:Împreună în Mișcare
Filip Stoica este coregraf și artist interdisciplinar, format în dans urban și specializat în dans contemporan și contact improvisation. Absolvent al UNATC – secția Coregrafie, și-a început parcursul artistic în breakdance, dezvoltând ulterior un limbaj coregrafic propriu, care îmbină dinamica mișcărilor acrobatice cu expresivitatea teatrului și sensibilitatea contactului fizic.

Este membru activ al Asociației Delazero și al colectivului ScuzeNoi, implicându-se constant în dezvoltarea dansului contemporan în România prin spectacole, ateliere și proiecte educaționale.
De-a lungul carierei, a colaborat cu numeroase teatre și instituții din țară, printre care Teatrul Național București, Teatrul Masca, Muzeul Mina, Teatrul Radu Stanca din Sibiu, Teatrul Municipal Bacovia din Bacau, Centrul Național al Dansului București, dar și cu institutii independente precum Linotip – Centru Independent Coregrafic sau Unfold Motion.

Creațiile sale se disting printr-o estetică în care corpul devine instrument narativ, iar dansul se împletește organic cu sunetul, lumina, tehnologia și elemente vizuale, rezultând spectacole multisenzoriale și profund ancorate în teme actuale.

Julien Javions

atelier:Actorie – primii pasi in industria de film
Julien Javions este un actor, regizor și profesor de actorie francez. A câștigat premiile pentru cea mai bună interpretare și cea mai bună regie în 2018 la 48H Film Project, iar anul acesta a coordonat programul The Managing Talent destinat actorilor profesioniști, în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest.

Pe parcursul experiențelor sale în teatru și film, a practicat, a observat, a cercetat, a contestat și teoretizat tehnicile actoricești, metodele lor de transmitere și eficiența acestora. A lucrat în Franța, Irlanda și România în numeroase spații și proiecte teatrale variate, învățând să schimbe și să adapteze tehnicile de actorie. A jucat sub direcția a doi foști directori ai La Comédie Française, Marcel Bozonnet și Jacques Lassalle, precum și a altor regizori precum Mladen Materic. Având o bază solidă în teatrul clasic și fiind interesat de jocul realist, a început să lucreze și în industria cinematografică. A jucat atât în seriale, cât și în filme, în limba franceză și română. Pe platourile de filmare, observând adesea dificultățile actorilor și ascultând nevoile reale și așteptările producătorilor și regizorilor privind prestațiile actoricești, a început să antreneze personal actori, pentru a-i ajuta să își adapteze tehnicile la cerințele filmului. În 2013 a fondat Maison-Des-Acteurs, o școală itinerantă de film pentru actori, fiind una dintre puținele școli de actorie itinerante care oferă un antrenament sistematic în condiții reale de filmare.Experiența sa atât în actorie, cât și în regie, înțelegerea practică a dificultăților actorilor de toate nivelurile, fac ca abordarea sa pedagogică să fie un teren fertil de creație pentru orice actor care dorește să își dezvolte abilitățile.”

Marius Hodea

atelier:Oamenii ne fac sa continuǎm in spațiul virtual
Activitatea mea se concentreaza pe explorarea realității virtuale (VR) ca fenomen și a tehnologie, care modelează și influențează reprezentarea și percepția asupra spațiilor, mediilor arhitecturale și ambientale. Sunt preocupat de relația complexă dintre om și spațiul real versus cel virtual, și de modul în care VR poate induce senzația de prezență. Prin intermediul VR, investighez cum putem simula diverse experiențe virtuale, oferind utilizatorilor oportunități unice de a interacționa și de a percepe mediile virtuale.

Șteff Chelaru

atelier:Costume
Șteff Chelaru, după ce a absolvit Moda la Facultatea de Arta Decorativă și Design, Unarte, București, atât licență cât și master, a ales un drum ușor diferit decât cel pe care îl făcuse timp de 7 ani, acela de scenograf. A terminat și scenografia la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “”I.L. Caragiale””, București 2022. A colaborat cu diferite teatre din țară, precum Teatrul Național din București, Teatrul Odeon, Teatrul Metropolis, Teatrul Mic, UnTeatru, Opera Națională din București, Arcub, Teatrul Andrei Mureșanu din Sfântu Gheorghe, Teatrul German de Stat din Timișoara și Teatrul Masca din București.

Pentru ea ca artist, contează enorm comunicarea și sinceritatea celuilalt om din echipă, mai exact regizorul. Consider că, o fărâmă de prietenie trebuie să se nască pentru a se înțelege universul fiecăruia… încep împreună o călătorie scurtă, sunt de fapt “colegi de emoții teatrale…” Crede mult în comunicarea repetată dintre regizor-scenograf, pentru a ajunge la același limbaj vizual și emoțional.

Câte iluzii poate creea un om într-o viață? Oare creativitatea nu este epuizabilă? Teatrul de azi oare mai tulbură suflete?

Teo Velescu

atelier:Ție cum îți place să te miști?
“Teodora Velescu este coregrafă și dansatoare stabilită în București. Este specializată în dans clasic la Liceul de Coregrafie “Floria Capsali” și obține licența în coregrafie și masteratul în pedagogia dansului la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică. În prezent este doctorandă în cadrul UNATC, cu specializare în Teatru și Artele Spectacolului.

Colaborează cu unele dintre cele mai importante instituții culturale din România, precum Teatrul Național București, Opera Națională București, Opera Comică pentru Copii, Centrul Național al Dansului și cu companii independente precum Tangaj Collective, Vanner Collective, Linotip — Centru Independent Coregrafic, ș.a.

A performat în prestigioase festivaluri naționale și internaționale de teatru și dans. A curatoriat primele două ediții ale festivalului HazarDance, parte a Romanian Creative Week. Semnează coregrafia pentru pentru producții de teatru și film și susține ateliere de dans.

Dragostea sa pentru mișcare și curiozitatea de a descoperi misterele corpului o conduc în fiecare interacțiune cu dansul. Colaborează cu artiști din toate domeniile pentru a-și lărgi orizonturile. Legătura dintre teatru și dans este ceea ce îi motivează cercetarea și crearea dansului”

Tudor Platon

atelier:Film
Tudor Platon este regizor de documentare și director de imagine român. Debutul său regizoral, CASA CU PĂPUȘI, a avut premiera în 2020 la Festivalul de Film de la Sarajevo și a fost selectat la Transilvania IFF, Zagreb Dox, Biografilm Festival și Astra Film Festival. Al doilea lungmetraj al său, O FAMILIE APROAPE PERFECTĂ, a avut premiera la Ji.hlava IDFF 2024, în competiția Opus Bonum. În prezent, se află în dezvoltare cu următorul film, despre sistemul educațional din România.

Ca director de imagine, a lucrat la peste douăzeci de filme de ficțiune și documentare. Printre acestea se numără ANUL NOU CARE N-A FOST (Premiul pentru cel mai bun film la Festivalul de Film de la Veneția 2024, secțiunea Orizzonti, 2024), CADOUL DE CRĂCIUN (Premiul pentru cel mai bun scurtmetraj al Academiei Europene de Film, 2018), 4:15 P.M. SFÂRȘITUL LUMII (nominalizat la Palm d’Or pentru scurtmetraj în cadrul Festivalului de Film la Cannes 2016). Tudor este membru al Academiei Europene de Film.