Ideo Ideis, ediția a XIII-a

6-12 august 2018, Alexandria




Atelierele & Trainerii




atelierele de teatru tânăr.

Pe parcursul primelor trei zile de festival, membrii trupelor participante și adolescenți din Alexandria care se înscriu individual iau parte la atelierele Ideo Ideis, ateliere coordonate de actori și regizori. Se lucrează, în funcție de nivelul fiecărui grup, de la exerciții specifice anului I actorie (jocuri de autocunoaștere, de echipă), la improvizație și lucru pe personaj. 

Traineri


  • Alex Bogdan
  • Bogdan Nechifor
  • Silvana Mihai
  • Denisa Nicolae
  • Gabriel Costin
  • Iulia Samson
  • Liviu Romanescu
  • Sabina Brândușe
  • Sânziana Tarța
  • Ana Cucu
  • Vladimir Purdel
  •  

ateliere măiestrie.

Formatul Ideo Ideis cuprinde și ateliere de scriere creativă, dans, film, muzică și fotografie, care își propun dezvoltarea abilităților individuale ale participanților. Pe parcursul celor trei zile de ateliere susținute de profesioniști în domeniu se urmărește crearea unui context complet de lucru și învățare.

Descriere

Înainte de a pune mâna pe aparate de fotografiat sau pe telefoane cu super camere, îmi doresc să ne așezăm și să vorbim despre fotografie și despre drumul spre performanță în fotografie. După asta, alegem împreună un subiect sau o temă cu care să ne distrăm, pe care să învățăm. Ce pot să vă spun de pe acum este că nu o să ieșiți (neapărat) fotografi după câteva ore împărțite în trei zile de atelier, dar o să plecați acasă cu multe tips and tricks pe care să le puneți în aplicare în fiecare zi. Ăsta ar fi un fel de a persevera: o poză pe zi, timp de un an, în care să învățați din greșelile voastre, cu multă răbdare.

Trainer: Adrian Bulboacă

Adi s-a născut în vara lui 1988 și, 16 ani mai târziu, a început să facă poze. Mai întâi la garduri și pereți scorojiți, frunze sau melci, mai târziu la teatru sau prin trenuri. Până să găsească temele care îl urmăresc și pe care le urmărește, a experimentat mult și a lucrat și mai mult. Aproape că nu trece vreo zi fără să pună mâna pe aparatul de fotografiat. Cel mai des e un digital, din când în când un aparat pe film, polaroide sau camera telefonului. În prezent student la UNAarte, Bulboacă nu poate încă să se vadă făcând altceva în afară de fotografie.

Descriere

La acest atelier ne propunem să deconstruim mitul fotografilor talentați și să demonstrăm că aproape oricine poate să facă fotografie documentară. Mai precis, oricine e dispus să muncească.
Mike Davis, unul dintre cei mai apreciați editori foto americani, împărțea fotografii în trei categorii: mediocri, buni și foarte buni. Fotografii mediocri, în accepțiunea lui Davis, sunt cei ale căror imagini au subiect. Spre exemplu, o fotografie cu un sudor. Fotografii buni sunt cei în ale căror imagini există subiect și predicat. Un sudor care muncește. Fotografii foarte buni, în schimb, sunt cei ale căror imagini au adverbe și adjective. O fotografie cu un sudor care muncește atent, meticulos. Diferența dintre prima categorie și ultima nu ține nicidecum de talent, ci de muncă, perseverență și disciplină.
În cadrul acestui atelier vom încerca să înțelegem care sunt mecanismele din spatele a ceea ce numim talent. O să facem exerciții practice prin care o să descompunem elementele care fac diferența dintre o fotografie bună și una foarte bună, cum ajungi de la subiect la adjectiv. Atelierul este destinat celor care, în afară de un telefon mobil cu cameră funcțională, au entuziasm pentru fotografie și chef de muncă. Satisfacția o să fie direct proporțională cu efortul depus.

Trainer: Andrei Pungovschi

Andrei este fotojurnalist, colaborator la Decât O Revistă și Agenția France-Presse. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și a studiat fotojurnalism în SUA. Lucrează în presă din 2005, în principal pentru agenții de știri, ziare internaționale și reviste, cum ar fi The New York Times, Agence France-Presse, Decât o Revistă, The Guardian, Esquire, Monocle, The Financial Times, Süddeutsche Zeitung, Frankfurter Allgemeine Zeitung. Fotografiile sale au fost premiate la concursuri internaționale de fotojurnalism, printre care Pictures of the Year International, National Press Photographer Association, Bursa Photo Festival. În 2010, a fost unul dintre cei 15 fotografi selecționați de World Press Photo să participe la SEE New Perspective Masterclass, un workshop pentru fotografi din Europa de est și sud-est.

Descriere

Un workshop de idei creative, ce are ca finalitate definirea skill-urilor de bun improvizator când vine vorba de medii artistice. ”Vom participa împreună la o călătorie muzicală inspirată de stările și emoțiile actuale, peste care vom presăra instrumente și voci cât mai originale. Dacă ai voce sau știi să cânți la un instrument te așteptăm să încerci experiența atelierului de Freestyle. Suntem siguri că o să îți placă.” (AFO&Alin)

Traineri: Emi Popa (AFO) și Alin Stoianovici

AFO e un muzician român născut și crescut în Constanța, dar care își desfășoară activitatea artistică cu precădere în București.. A început ca MC la battle-urile organizate în Bucureștii anilor 2000. În prezent, activează ca vocal și producător în grupul Culese Din Cartier (Cred Că Sunt Extraterestru, Subcarpați, Frații Grime) și organizează Zona Underground și campionate de battle între MC și Beatmakers.
Alin Stoianovici e din Timișoara și activează în domeniul artistic de peste 20 de ani. Cele mai recente colaborări ale muzicianului sunt cu Teatrul Național din Timișoara, Teatrul Național din Cluj-Napoca, Nuevo Tango Quintet și Subcarpați (Culese Din Cartier).

Descriere

DJ Undoo va susține un atelier în care își propune să le arate participanților cum fac ei, digeii adevărați. Respectând tema festivalului din acest an, prin tehnicile învățate la atelier participanții vor avea ocazia să își cultive perseverența de care e nevoie atunci când înveți să lucrezi cu instrumente noi și când îți dezvolți noi abilități. Participanții vor asimila tehnici de scratch pe plăci de vinil care transformă platanul într-un instrument muzical, vor învăța să aleagă piese și să facă beat-matching, pentru a putea mixa mai multe melodii în mod armonios.

Trainer: DJ Undoo

DJ Undoo este DJ și producător român cu o reputație pentru depășirea limitelor obișnuite. A scris istorie în muzica hip-hop de-a lungul unei cariere de peste 15 ani care cuprinde 4 materiale solo, 10 albume în colaborare, zeci de colaborări importante și o serie lungă de evenimente live. În 2013, a pus bazele școlii theDJ, în parteneriat cu Artskul, unde a crescut șase generații de elevi din rândul cărora s-au format DJs de succes. A susținut mini-workshopuri de DJ-ing la Electric Castle, Summer Well și Creative Est, transformând de fiecare dată școala în spectacol.

Descriere

Explorăm, cunoaştem, ne jucăm şi ne distrăm, mergând pe idea de a improviza şi a ne asuma. Scopul este să ne simţim bine în timp ce practicăm împreună exprimarea și trecem prin „greşelile” inerente debutului. Experienţa pe care o propunem este o explorare dinamică a limbajului muzical. Fără frică sau aşteptări. Fără limite, bariere sau regrete.
Fail-ul este instrumentul imaginar ce prezintă un corp semi-alungit, cu accente cromatice pe alocuri, creând impresia unei asimetrii prelungite. Sunetul se formează prin trei tipuri de abordare, acţionate simultan: lovit, ciupit şi ciuntit. Reuşita cântatului la fail este condiţionată doar de satisfacţia investită în timpul producerii fenomenului.

Traineri: Alexei Ţurcan, Bogdan Gugu

Alexei Țurcan s-a născut în Republica Moldova și a urmat cursurile Universității Naționale de Muzică din București. Din 1999, de când locuiește în România, a cântat și a compus în diverse trupe și proiecte muzicale, precum Tomma Alistar, Travka sau Discoballs. Cântă la mai multe instrumente și a experimentat de-a lungul timpului diverse arii sonore cu fiecare proiect al său. Alexei a colaborat cu numeroase trupe sau artiști români, iar în ultimii trei ani a semnat coloane sonore la câteva filme și spectacole de teatru.
Bogdan Gugu a absolvit Universitatea Națională de Muzică din București și activează ca Șef al partidei de clarinet la Filarmonica Pitești. În paralel, conduce cvintetul de suflători Fonetic Quintet, alături de care susține concerte educative în peste 19 școli din sectorul 5, cu povestea muzicală Petrică și lupul, promovând instrumentele de suflat din orchestra simfonică. Împreună cu colegii săi din Tomma Alistar a înființat Asociația Kalelargă, prin care implementează și alte proiecte educative.

Descriere

Atelierul va consta în exerciții bazate pe studii coreologice, o unealtă analitică eficientă pentru a observa, crea și evalua mișcări prin prisma mai multor factori: dinamică, acțiuni, spațiu, timp, calitatea mișcării și efortul depus pentru a o executa. Se va pune accent pe expresivitatea fiecărui segment al corpului prin exerciții de dezvoltare a coordonării, a ritmului și a lucrului în grup. Pe această bază se vor insera și noțiuni din diferite tehnici ale dansului contemporan și se va încuraja improvizația, ca rezultat al stimulării imaginației. Atelierul va include și o secțiune de învățare a câtorva fragmente coregrafice din repertoriul personal.

Trainer: Andrea Gavriliu

Andrea Gavriliu a absolvit în 2008 Facultatea de Teatru și Televiziune din Cluj-Napoca la clasa profesorului Bács Miklós, secția Actorie. Din 2007 până în 2014 a fost actriță la Teatrul Tineretului din Piatra Neamț. În 2011 a început masteratul în Artă Coregrafică la U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”, clasa prof. dr. Raluca Ianegic. Pe parcursul lui, a realizat spectacolul Zic Zac, care i-a adus în 2014 premiul special al senatului UNITER pentru teatru-dans. În prezent este coregraf la Teatrul Național „Lucian Blaga” și profesor asociat la Facultatea de Teatru și Televiziune din Cluj Napoca. A colaborat cu regizori precum Mihai Măniuțiu, Andrei Șerban, Radu Afrim, Vlad Massaci, Ana Mărgineanu și Kazuyoshi Kushida. A realizat spectacolele Hotel PM (Teatrul German de Stat Timișoara), Dezorient Express (Teatrul Clasic Arad), Sărbătoarea primăverii („M Studio” Sfântu Gheorghe), Ludibrium (Teatrul Tineretului Piatra Neamț), OST (Teatrul Național Cluj Napoca) ș.a.

Descriere

Atelierul pe care îl voi susține nu va fi doar despre dans sau mișcare, cei care vor participa nu trebuie să aibă vreo pregătire prealabilă în acest sens. Cel mai important lucru este felul în care fiecare participant reușește să își transforme simpla prezență într-una hiperactivă, cu un caracter personal, pe toată durata atelierului.
Mă interesează mai puțin talentul participanților, cât felul lor de a se deschide și de a ne arăta. Înainte de a te mișca, consider că este important să poți să vorbești, așa că fiecare participant va trebui să vorbească cel puțin cinci minute despre sine și despre așteptările pe care le are față de acest atelier. În funcție de numărul și nevoile participanților, vom crea jocurile împreună. Zona în care vom merge va avea legătură mai degrabă cu dansul contemporan, dar sunt acceptate toate zonele de mișcare. Vom lucra mult pe sol, așa că va fi nevoie de un echipament confortabil.

Trainer: Istvan Teglas

Istvan Teglas a absolvit Universitatea de Artă Teatrală Târgu-Mureș, secția actorie, și a fost actor angajat al Teatrului Odeon. Momentan este angajat la Teatrul Național din București, și mai poate fi văzut în spectacole la Teatrul Odeon, Teatrul Metropolis, Arcub, Apollo111, Point. De-a lungul timpului, a jucat în regia lui Alexander Morfov, Radu Afrim, Mihai Măniuțiu, Dragoș Galgoțiu, David Doiashvili sau Bobi Pricop, și a participat în multe proiecte de teatru-dans, printre care unele inițiate de Andreea Novac, Gigi Căciuleanu, Vava Ștefănescu sau Răzvan Mazilu. În afara țării a colaborat în două spectacole – Poonarc în coregrafia lui Yoshiko Chuma, la New York, și Travellers în coregrafia lui Salome Schneebeli, la Zürich.

Descriere

Ne vom juca cu corpurile noastre, cu ritmul, cu muzicalitatea și cu alternanța dintre viteză și un tempo moderat spre scăzut. Atât pe durata încălzirii cât și a frazei de mișcare, vom combina elemente de street-jazz și dans contemporan, vom folosi elemente de contact cu podeaua (recomand genunchiere) și vom încerca să ne antrenăm mintea și corpul să gândească și să reacționeze rapid, ca până la final să putem dansa liberi, ritmic, sexy și puternic, eliberați de frici și de complexe, asumați.

Trainer: Judith State

Performer și coregraf, cu o pregătire de bază în dansul clasic și licență în limbi străine, Judith este într-un continuu proces de schimbare și asimilare, încercând să experimenteze și să combine cât mai multe stiluri de dans, și urmând cursuri de pregătire în țară, dar mai ales în afara ei. În 2012 a inițiat DaDans Project și Flashmob România, sub umbrela cărora organizează stagii de pregătire profesională adresate dansatorilor profesioniști, susținute de coregrafi internaționali. În țară, a dansat în spectacole ale Teatrului Național București, Teatrului de Operetă „Ion Dacian” și ale Teatrului German de Stat din Timișoara. Din 2013 predă cursuri de dans contemporan pentru începători și dansatori profesioniști la WASP – Working Art Space and Production, Centrul Național al Dansului București, Casa de Balet și Linotip – Centru Independent Coregrafic. În 2015, a jucat rol principal în filmul Sieranevada, regizat de Cristi Puiu. În prezent, dansează în Clean Me cu GoPlastic Company din Germania, Ascensiunea lui Arturo Ui poate fi oprită la Teatrul Odeon, și în spectacolul coregrafului Cosmin Manolescu, Dans#wanderer.

Descriere

Dansul înseamnă libertate, libertatea de a greși, de a te ridica și de a merge mai departe. În acest workshop ne conectăm la instrumentul nostru, corpul, la emoțiile și trăirile noastre; îl încălzim, îl analizăm și învățăm că orice mișcare este generată de emoții. Lăsăm corpul să ne spună povestea ta, prin exemple personale, analizăm momente în care emoția de „a greși” ne oprește din mișcare, în dans sau în viața de zi cu zi. Ne vom raporta apoi la dans și la teatru și vom crea împreună una dintre cele mai intense și adevărate coregrafii, pe ideea DANSUL E LIBER, TU EȘTI LIBER!

Trainer: Raluca Nicolae Zetu

Dansatoare și profesoară de balet, dans modern, jazz și improvizație, Raluca a predat și dansat în ultimii nouă ani în Viena. Acolo, a pregătit studenți pentru a deveni dansatori profesioniști în mai multe genuri de dans, și amatori care și-au dorit să înțeleagă mai bine arta mișcării. Raluca a semnat coregrafia unor spectacole de dans contemporan precum Human Layers, Die Traum-Maschine, Forbidden Fruit, The Other Side și a câștigat numeroase premii la concursuri naționale de balet și coregrafie. În prezent, predă dans și pregătește dansatori în studioul Art Shape Dance Studio și face coregrafii în diverse teatre din București.

Descriere

Cel de-al patrulea Atelier de Artă Activă din cadrul Ideo Ideis va persevera și anul acesta în a crea monoloage (pornind de la povești personale, sau auzite, sau documentate sau complet inventate), ce au ca temă principală identitatea. Ce fel de și de cât de multă perseverență este nevoie pentru a deveni noi înșine?
Arta activă este forma de artă generată de ȋntâlnirea dintre membrii unei comunităţi şi artiştii care propun comunităţii respective posibilitatea de reprezentare prin acțiuni comunitare și produse artistice. Arta activă este forma de artă care are ca resursă dorinţa de a fi ȋmpreună cu alţi oameni, de a schimba poveşti şi experienţe, curiozitatea şi nevoia de a descoperi mereu noi perspective. În cadrul acestui atelier, participanții se vor familiariza cu tehnicile de scriere dramatică și mijloace de documentare, observație și ficționalizare.

Trainer: Bogdan Georgescu

Artist și observaţionist, Bogdan îmbină în munca lui dramaturgie, teatru comunitar, compoziţie video, producţie, intervenţie culturală și management de proiect. Prin proiectele sale din ultimii zece ani, dezvoltă o metodă proprie de teatru pe care o numește Artă Activă.
A participat ca artist sau trainer la numeroase festivaluri internaționale, conferințe sau workshop-uri. Printre piesele și scenariile scrise de el se numără: România! Te pup, FTW, ROGVAIV, I am special, Casa Poporului, Antisocial, Pentru că Meriți, #minor, MAL/PRAXIS, Lalele, lalele. A primit numeroase premii, printre care: Premiul Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru (secția română) pentru Turneu la țară – proiect de Artă Activă și Teatru Comunitar (2010), Premiul Ambasadei Irlandei pentru cel mai bun dramaturg – Casa Poporului (2011); Cel mai bun spectacol – ROGVAIV, Festivalul European al Spectacolului de Teatru – Festivalul Dramaturgiei Românești, Timișoara (2012), Premiul Cel Mai Bun Tânăr Artist pentru România! Te pup la Kontakt Festival, Torun, Poland (2012), Premiul Special Iulian Vișa, în cadrul Galei Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu 2016.

Descriere

Îți iei ghiozdanul, mergi spre ușă, ieși din casă, treci strada, ai ajuns la școală.
Îți iei ghiozdanul, mergi spre ușă, ieși din casă, deodată în fața ta apare un dragon.
Din care dintre cele două situații ar putea rezulta mai ușor o piesă de teatru? Aproape în toate textele dramatice e vorba despre cineva care e împiedicat să-și ducă până la capăt planurile. Foarte des autorii pornesc de la un personaj atunci când scriu o piesă de teatru. De aceea, la atelierul de dramaturgie vom construi un personaj de la zero. Îi vom inventa o biografie, îi vom afla cele mai ascunse secrete și vom încerca să răspundem la toate întrebările posibile legate de el, cu ajutorul unor exerciții. Apoi îl vom pune într-o situație limită. Din care va trebui să iasă. Cu perseverență.

Trainer: Elise Wilk

Elise Wilk este dramaturg și jurnalist, în prezent doctorandă la Universitatea de Arte din Târgu Mureș, cu o teză despre teatrul pentru publicul tânăr. Textele ei au fost montate și prezentate în spectacole lectură în România, Germania, Elveția, Grecia, Italia, Rusia, Franța, Austria, SUA, Norvegia, și traduse până acum în 10 limbi. A participat în programe internaționale ca Forumul tinerilor autori dramatici de la Bienala de teatru din Wiesbaden, Hot Ink la Teatrul Lark din New York și Fabulamundi. Playwriting Europe. O importantă parte din dramaturgia sa are ca temă universul adolescenților, dovadă fiind piesele Pisica verde, Avioane de hârtie, Exploziv, Crocodil, iHamlet și Dacă ești fată.

Descriere

Atelierul presupune un program în două etape.
În prima parte, le va fi expusă diversitatea unui film. Se va vorbi despre cum granițele dintre ficțiune și documentar pot fi adesea înțelese greșit, dar și despre faptul că filmul implică un spectru larg, indiferent de numele pe care îl poartă, și că eșecul face uneori parte din proces.
Pentru cea de-a doua parte, participanții vor aduce un material pre-filmat de ei: 10 minute de material în care pot exprima și prezenta orice își doresc – programul lor zilnic, prietenii sau orașul lor sau orice cu care se pot identifica. Imaginile se vor discuta în detaliu cu fiecare participant, pentru a-l ajuta să exprime ceea ce își dorește să exprime, pentru a putea înțelege modul în care editarea poate influența limba transmisă de o anumită situație, scopul fiind de a încuraja tinerii să gândească critic și să simtă lucrurile din jur.

Trainer: Ivana Mladenovic

Ivana Mladenovic s-a născut în Serbia. După ce a studiat Dreptul la Belgrad, s-a mutat la București, unde a absolvit Regie de Film la U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”. Scurtmetrajele ei au fost proiectate la diferite festivaluri internaționale. În 2009, Ivana a început lucrul la primul său documentar de lungmetraj, Lumea în pătrățele, proiect pe care l-a finalizat trei ani mai târziu. Filmul urmărește povestea a trei foști deținuți după eliberarea acestora din închisoare. Lumea în pătrățele a avut premiera la Festivalul de Film Tribeca (New York, SUA) în aprilie 2012, câștigând ulterior și Premiul Heart of Sarajevo și Premiul Gopo Award pentru cel mai bun documentar. A interpretat rolul Solange din filmul Inimi Cicatrizate, regizat de Radu Jude în 2016. În 2017, Ivana a lansat primul ei lungmetraj de ficțiune, Soldații. Poveste din Ferentari , film care a primit Cineuropa Prize la Trieste Film Festival și Premiul Zilelor Filmului Românesc pentru Debut la Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF).

Descriere

Atelierul este o introducere în domeniul cinematografiei și își propune să-i familiarizeze pe participanți cu echipa de filmare, tehnologia, terminologia și limbajul cinematografic. Începând cu exerciții și filmulețe foarte scurte, cursul va explora importanța felului în care scrii și paginezi un scenariu / o idee, până la detaliile de scenografie, și va discuta importanța fiecărui membru în echipa creativă, uneltele pe care acesta le folosește și felul în care aportul lui creativ ajută la realizarea unui produs final coerent – filmul.
Atelierul are și o dimensiune aplicată, axată pe colaborare, care le permite participanților să experimenteze și să persevereze cu noțiunile pe care le-au învățat în timpul celor trei zile de lucru. Se vor face exerciții scurte, filmate și montate, pe niște teme și cu niște reguli simple, clar definite.
Toți participanții sunt rugați să aibă un smartphone cu care să știe să filmeze și chiar să editeze un filmuleț.

Trainer: Nicolae Constantin Tănase

Nicolae Constantin Tănase și-a început studiile la F.A.M.U. și a terminat regie-film în cadrul U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”. Filmul lui de licență, Outrageously Disco, a câștigat numeroase premii, iar primul lui scurtmetraj independent, BLU, i-a adus premiul Cel mai bun scurt metraj românesc la Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF). Lungmetrajul lui de debut, Lumea e a mea, a avut premiera în cadrul Zilelor Filmului Românesc la TIFF, unde a și câștigat Premiul pentru cel mai bun debut. La Karlovy Vary, în secțiunea East of West, filmul a primit o Mențiune Specială a Juriului, iar la Cottbus a primit anualul Discovery Award. Al doilea film al lui Nae, Cap și Pajură, va avea premiera în 2018. Momentan pregătește un nou film, Oameni de treabă, pentru care a obținut finanțare de la CNC.

formare de formatori.

Lansată în 2013, această secțiune are ca obiectiv facilitarea accesului trainerilor și coordonatorilor de trupe la noi metode de educație alternativă. Invitații care susțin aceste ateliere sunt specialiști din domenii conexe, cu background național și internațional.

Toby Clarke

 

Toby Clarke s-a pregătit la Central School of Speech and Drama și la National Theatre Studio, ca scenarist și regizor. Înainte să se alăture echipei National Youth Theatre, cu care încă mai colaborează, a fost Head of Performing Arts la Ovalhouse. Timp de șase ani, a condus propria sa companie de producție, Sketty Theatre. În prezent, e regizor, acting coach și facilitator, dar și CEO al primei școli gratuite de actorie din UK, care pregătește exclusiv actori din familii cu venituri mici (www.altactortraining.com). 

Mihai Prejban

Mihai e actor și muzician, absolvent al U.N.A.T.C „I.L.Caragiale”. Primul festival de teatru tânăr la care a participat a avut loc în anul 2000. Din 2006 e trainer Ideo Ideis, ceva ce i se pare un privilegiu și o bucurie. Din 2008 e angajat al Teatrului Evreiesc de Stat.

Spectacole de teatru tânăr

În urma preselecţiei, pe scena de la Ideo Ideis joacă an de an nouă trupe de amatori, din toată  ţara. Pe parcursul a trei zile participanţii prezintă în faţa mentorilor spectacolele cu care s-au înscris. 




trupe
participante

Începând cu ediţia 9, Ideo Ideis renunţă la secţiunea Competiţie, fiind un festival construit pe ideea de echipă şi pe principiul dezvoltării personale în relaţie cu ceilalţi. În urma preselecției, în această secțiune, numită acum Spectacole de teatru tânăr, intră an de an 8 trupe de teatru de liceeni din România și o a 9-a trupă locală, câștigătoarea festivalului pauza_de_teatru.

creație colectivă

 

O sală de sport abandonată. Opt povești despre dorințele unor adolescenți diferiți ce nu se cunoșteau până acum în viața reală, doar virtual. După o noapte de trăiri intense, dramatice și pline de suspans, oare se vor mai întâlni și anul următor, de Ziua Internațională a Dorințelor?

 

DISTRIBUȚIE:

Alexandra Bob

Sabina Rusu

Adriana Costinaș

Mihai Todoruț

Ovidiu Ciule

Iulia Man

Amira Burian

 

REGIE ȘI SCENOGRAFIE: creație colectivă

Durată spectacol: 50 min.

de Matei Vișniec

 

Țara lui Gufi prezintă povestea unei împărății a orbilor în care toate adevărurile încep să fie puse la îndoială. Spectacolul începe cu un conflict între Iola, prințesa, și tatăl ei, Gufi, bazat pe dorința împăratului de a-și mărita fata, pe care aceasta i-o refuză cu încăpățânare. În urma unui interogatoriu, bufonul Lulu dezvăluie că este văzător și lansează zvonul existenței văzătorilor prin împărăție. Prințesa Iola se întâlnește cu Robderouă, care îi vorbește despre culori și o ajută să vadă. El este și cel pe care Iola îl va alege pentru a-i fi soț. În final, abandonat de toată lumea, Gufi rămâne singur.

 

 

 

DISTRIBUȚIE:                   

Gufi: Răzvan Rățoi

Iola: Maria Budău

Bubi: Georgiana Cupaș

Zeno: Raluca Boboc

Lulu: Tudor Șerban

Marțafița: Andrada Munteanu

Robderouă: Laurențiu Hârțan 

Țonțonel: Codrin Cazacu

Firfirel: Damian Robert

Gîrneață: Ștefan Ghiorghiu 

Bombonel: Maria Pravăț

Macabril: Bianca Mărgărint

Soldații:

Diana Camenșcic 

Federica Butacu 

Daria Gherghel 

Maria Caba 

Ilinca Pascu

Maria Alexandra Strâmbei 

Ilinca-Ana Moraru 

 

REGIE: Dumitru Rusu

COSTUME: Raluca Boboc 

Durată spectacol: 50 min.

de Diana Mănăilă

 

Spectacolul Amintiri fantomă este despre unsprezece adolescenți dintr-un centru de reeducare, care speră să își îndrepte greșelile. Minciunile și dorința lor ca viața să-și reia cursul normal înlătură, însă, orice șansă la o conviețuire liniștită și la prietenii sincere. 

 

DISTRIBUȚIE:

David Mandache

Maria Moroșan

Vlad Tudoran

Radu Costea

Andrei Dongo 

Cezar Cioflan

Andreea Vaida

Anais Ramirez 

Andreea Asaftei 

Alexander Bălan 

Diana Chiriță 

 

REGIE: George Lepădatu, Diana Mănăilă

COLOANA SONORĂ: Fantome

Durată spectacol: 50 min. 

de Christopher Durang

 

Atunci când copiii sunt întâmplări, când oamenii mari nu-și împlinesc visele, când compromisul devine normalitate, apare frustrarea. O fată de 18 ani și un băiat de 17 ani aduc „întâmplător” pe lume un copil. Evenimentul provoacă oboseală, neputință, panică. Fiecare își găsește propriul refugiu: băiatul evadează într-o lume a plăcerilor iar fata cade pradă Xanax-ului. Copilul lor suferă consecințele. Un spectacol despre teamă, iubire și speranță.

 

DISTRIBUȚIE: 

Anamaria Teleleu

Maria Guțu

Ana Bianu

Andrei Lazăr

Rareș Huțanu

Sabrina Lupu

Cristian Moroșanu

Ionuț Popa

Sebastian Cotinghi

 

REGIE ȘI SCENOGRAFIE: Anca Maria Băcanu

COREGRAFIE: Flavia Giurgiu

Durată spectacol: 45 min.

de Molière

 

Trecerea anilor nu a adus prea multe modificări în societate: conflictele familiale sunt aceleași, căsătoriile planificate nu au dispărut, iar bolnavii pun foarte mare preț pe rețete. În acest spectacol, îl descoperim pe Argan, un veritabil ipohondru sau, mai degrabă, un mare egoist care încearcă să descopere adevăratele sentimente ale celor dragi față de el. Ipohondria lui ne dezvăluie o satiră puternică la adresa medicinei, dar și o frumoasă poveste de dragoste. 

 

DISTRIBUȚIE:

Elena-Renata Soare 

Cătălin Ionuţ Peicu 

George Andrei Stanciu 

Laurenţiu Nicolae Pomană 

Alexandru Selea 

Andra Maria Moșu

Alex Cristian Geicu

Teodor Răzvan Badea

Bianca-Maria Iliuţă 

 

REGIE: Adina Niculae, Violeta Stan, Tatiana Murgă

Durată spectacol: 45 min.

de A.R. Gurney

 

Greg și Kate sunt un cuplu. Kate își dorește stabilitate, liniște și îmbrățișările iubitului său când ajunge acasă. Greg poate să-i ofere aceste lucruri, dar pare plictisit de rutină. Totul este static în viața lor, dar niciunul nu intenționează să schimbe ceva.

Situația ia o întorsătură fantastică atunci când Greg o întâlnește pe Silvia. Pentru el, Silvia este o gură de aer proaspăt, o ușă în afara cotidianului, un motiv de ieșit mai des, de abandonat orele de muncă și, din nefericire pentru Kate, un motiv pentru a-și ignora iubita. Silvia e ca un copil, sinceră și impulsivă, răsfățată și nerăbdătoare. Kate o urăște. Prin urmare, va face tot posibilul să o înlăture. Cum ajung cei doi la un compromis, când niciunul nu ar vrea să cedeze? Cine va rezolva problemele acestui triunghi conjugal aparte?

 

DISTRIBUȚIE:

Silvia: Daria Pentelie

Greg: Matei Constantin

Kate: Cezara Petredeanu

Tom: Matei Nica

Phyllis: Ana Radu

Leslie: Mara Oprea

Brici: Vladimir Dima

 

 

REGIE: Andrei Gheorghe

REGIZOR SECUND: Mara Oprea

Durată spectacol: 50 min

de Alexandru Gorghe și Atelierul de Teatru, după Shakespeare

 

O colecție de întâmplări care vorbesc despre dragoste, culese din piesele Cum vă place, Visul unei nopți de vară,  A douăsprezecea noapte, Îmblânzirea scorpiei. Personajele cunoscute și-au schimbat numele și au început să vorbească aceeași limbă cu noi, însă sunt același tipuri despre care ne vorbește Shakespeare. Legate după placul nostru, ele vin la pachet cu problemele părinților, ale prietenilor, ale pasiunilor extrașcolare – pe scurt, sunt îmbibate în lumea adolescenților de azi. Din „nebun din dragoste” poți ajunge „nebun de-a binelea” și te poți transforma lesne din rege în cerșetor. Pentru că oriunde am fi, ca loc ori ca punct pe axa timpului, dragostea este aceeași, are același fel de magie și îndrăgostiții acționează la fel în momentele în care sunt copleșiți de nebunia iubirii.

 

DISTRIBUȚIE:

Andaluza: Anamaria Codiță

Maia: Doriana Mihai

Raul: Alberto Păduraru 

Laur: Alex Maxim 

Catinca: Anamaria Rusu 

Paraschiv: Augustin Maricuța

Ema: Antonia Scutaru 

Elena: Denisa Dutcovschi

Lucrețiu: Robert Onofrei 

David: Toma Rîșca 

Italianca/Titania: Diana Bălăucă 

Puck: 

Ramona Andrieș

Ruxandra Moraru 

Diana Știr

Natalia Radu 

Iza Pamparău

Ioana Alexuc

Șmecheri:

Daria Caragea (Olivia), șmechera divă, iubită de toată trupa: Larisa Fedeleș

Chris (Viola), o șmecherie care salvează situația: Ilinca Hangan

Zamfir (Orsino),  șmecherul boss, ascunde multe: Alexandru Andrian

Malvenschi, șmecherul sufletist, care știe tot, rezolvă tot: Tavi Mateiciuc

Dobrescu, regizor șmecher de viitor: Adela Bradu

Mironescu, șmecher responsabil: Bianca Plăcintaru

Brădulescu, boboc implicat: Ștefan Hrușcă 

 

 

REGIE: Lenuș-Teodora Moraru

SCENOGRAFIE: Gelu Rîșca

COREGRAFIE: Ramona Andrieș

Durată spectacol: 50 min.

de Frank Wedekind

 

Cum am ajuns pe lume? De ce suntem pe lume? Deșteptarea primăverii este o tragedie despre adolescență. Îți va aminti de clipele în care erai mai deschis cu prietenii decât cu părinții, de întrebările la care nu găseai un răspuns și de momentele în care ai vrut să te cunoști deplin, pe tine și pe corpul tău. O rochie prea lungă, o discuție mamă-fiică nepurtată la timp, „primele porniri bărbătești” sunt termenii unei ecuații al cărei rezultat poate fi dureros.

 

DISTRIBUȚIE:

 

Wendla Bergmann: Alexandra Mandraburcă

Melchior Gabor: Șerban Lazarovici 

Moritz Stiefel: Denis Budăi 

Martha: Adelina Aniței-Micu 

Thea: Andreea Isac 

Emma: Maria-Eliza Radu 

Carla: Sabina Coșoreanu 

Hilde: Dara Chițanu 

Hanschen Rilow: Tudor Cardaș 

Ernst Robel: Luca Pușcașu 

Georg: Robert Anghelache 

Otto: David Vatavu 

Doamna Bergmann: Mălina Andreescu 

Doamna Gabor: Sorina Budeanu-Mihalachi 

Domnul Gabor: Andrei Cozmaniuc 

Rector: Anastasia Ștefan 

Profesor: Adina Bejenariu 

Profesor: Ramona Chistruga 

Profesor: Ramona Bizbac

Profesor: Delia Negru 

Habebald: Raluca Balan 

Ilse: Ama Beschieru 

Omul cu mască: Bianca Nițu 

 

REGIE: Mirela Nistor

COREGRAFIE: Vica Bucun

Durată spectacol: 50 min.

de John Cariani

 

Cu toții ne facem tatuaje sau folosim o masă de călcat, dar în Aproape toate acestea au o cu totul altă semnificație: ele ajung să fie acele lucruri care aduc oamenii împreună. Poate că nu aţi înţeles, dar Aproape e locul în care rănile se vindecă şi inimile se repară. Unii aproape că-şi găsesc dragostea, alţii aproape că o pierd, iar alţii îşi prind urechile în ea.

 

DISTRIBUȚIE:

Ștefan Duminica

Vlad Alin Pânzaru 

Andreea Luiza Husaru 

Andrei Mîrza 

Diana Andreea Grumezescu 

George-Valentin Apetrei 

Daria Ioana Spetcu

Ana Maria Cojocariu

 

REGIE: Vlad Ianuș

SCENOGRAFIE: Cătălina Bostan

COLOANA SONORĂ: George Apetrei

Durată spectacol: 50 min.

mentori.

Fiecare trupă din secțiunea Spectacole de Teatru Tânăr are alături un mentor care le oferă participanților nu doar feedback aplicat, ci și îndrumare într-un sens cultural mai larg.


Dorina Chiriac
Mentor

Mentor

Dorina Chiriac a absolvit U.N.A.T.C „I.L.Caragiale” și este actriță a Teatrului de Comedie din București încă de la absolvire. În 2009, a primit premiul pentru Cea mai bună actriță în rol principal la premiile UNITER, pentru rolul Ioana din spectacolul Ioana și focul (Teatrul de Comedie, r. Ioana Buzoianu, 2008).
Dorina a regizat spectacolele Noi4 (independent, 2011), O piesă deșănțată (independent, 2012), dar și Opposites Attract (Teatrul Metropolis, 2008). A jucat în filme precum Terminus paradis (r. Lucian Pintilie, 1998), Amen (r. Costa Gavras, 2000), Furia (r. Radu Muntean, 2001), Fix Alert (r. Florin Piersic Jr., 2005). Printre spectacolele în care joacă la Teatrul de Comedie se numără Îmblânzirea scorpiei (r. Gelu Colceag), Micul Prinț (r. Alexandru Dabija) și Mult zgomot pentru nimic (r. Andrei Șerban).

Andi Vasluianu
Mentor

Mentor

Andi Vasluianu este actor, absolvent al U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”. Printre lungmetrajele la care a lucrat se numără: Furia (2002) și Hârtia va fi albastră (2006), ambele în regia lui Radu Muntean, Tinerețe fără tinerețe (r. Francis Ford Coppola, 2007), California Dreamin' (nesfârşit) (r. Cristian Nemescu, 2007) și Despre oameni și melci (r. Tudor Giurgiu, 2012).
Andi a jucat în spectacole ale Teatrului Dramatic Toma Caragiu din Ploiești, unde este actor angajat - Burghezul gentilom, Năpasta, Furtuna -, precum și în spectacole ale marilor teatre bucureștene: Jocul de-a adevărul (Teatrul Metropolis), Shape of things, Capra cu trei iezi (Teatrul ACT), C.E.O. (Teatrul de Comedie) și Iarna (Teatrul Nottara). 2017 i-a adus noi colaborări în cinema – a lucrat cu regizorul James Pillion la filmul Departe de tine, cu regizorul Sergiu Celebidachi la filmul Octav și a avut rol principal în Breaking News, regizat de Iulia Rugină.

Alexandru Papadopol
Mentor

Mentor

Alexandru Papadopol este actor, absolvent al U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”, clasa profesorului Dem Rădulescu. Dintre filmele românești în care a avut roluri principale amintim Marfa și banii (r. Cristi Puiu, 2001), Occident, (r. Cristian Mungiu, 2002), Love Building (r. Iulia Rugină, 2013), Acasă la tata (r. Andrei Cohn, 2015) și Două lozuri (r. Paul Negoescu, 2016). Cel mai recent film al său, lansat în iunie, este Povestea unui pierde vară, în regia aceluiași Paul Negoescu.
Din 2012, Alexandru este actor al Teatrului Odeon din București. Printre spectacolele în care poate fi văzut acolo se numără: Soldatul de ciocolată, (r. Andrei Șerban), Trei generații, (r. Dinu Cernescu), Liniște, sărut, acțiune (r. Peter Kerek) și Fugarii, Svejk și Titanic vals, toate trei regizate de Alexandru Dabija.

Vlad Zamfirescu
Mentor

Mentor

Vlad Zamfirescu este actor de teatru, film şi televiziune, cunoscut publicului din producţii teatrale precum D-ale Carnavalului (Teatrul Nottara, r. Horaţiu Mălăele), American Buffalo (Teatrul ACT, r. Cristi Juncu), Iluzii (Teatrul ACT, r. Cristi Juncu) și filme de lungmetraj precum Italiencele (r. Napoleon Helmis, 2004) și Orient Expres (r. Sergiu Nicolaescu, 2004). A obținut Premiul pentru debut acordat de UNITER pentru interpretarea rolului Frederik din Pelicanul (Teatrul Levant, r. Cătălina Buzoianu, 1994).
A regizat spectacolele Forma lucrurilor și Cupluri de la Godot Café-Teatru și Efecte colaterale de la Teatrul Nottara. În 2017 regizează și joacă în spectacolul All Inclusive, ce poate fi văzut la Palatul Național al Copiilor. Vara asta a avut premiera primul lungmetraj regizat de el, Secretul Fericirii.

Medeea Marinescu
Mentor

Mentor

Medeea Marinescu este actriţă, absolventă a U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”. Medeea a jucat încă de pe băncile facultăţii pe scenele teatrelor Casandra, UNU şi Odeon, a prezentat câteva emisiuni de divertisment la TVR 1 şi Antena 1 şi a primit şase premii de interpretare. În ultimii ani a jucat în filme franţuzeşti precum Je vous trouve très beau (r. Isabelle Mergault, 2005), Une femme piégée (r. John Murlowski, 2009), Un homme très recherché (r. Anton Corbijn, 2014).
Printre producţiile teatrale recente din distribuția cărora face parte se numără Hoți (r. Radu Afrim, 2014), Memoria apei (r. Erwin Șimșensohn, 2016), UFO (r. Bobi Pricop, 2017) și All Inclusive (r. Vlad Zamfirescu, 2017).

Ofelia Popii
Mentor

Mentor

Ofelia Popii este actriță, absolventă a Facultății de Teatru a U.B.B., Cluj-Napoca. Angajată a Teatrului Național Radu Stanca din Sibiu, face parte din numeroase distribuții ale teatrului, din care amintim Oameni obișnuiți și Solitaritate (r. Gianina Cărbunariu, 2016, 2013), Lecția (r. Mihai Mănuțiu, 2015) și Faust (r. Silviu Purcărete, 2007), pentru care i-a fost acordat premiul UNITER pentru Cea mai bună actriță în rol principal și premiul Harold Angel, la Festivalul Internațional de la Edinburgh.
Ofelia Popii a fost nominalizată de două ori la premiul UNITER pentru rolurile din spectacolele Breaking the Waves sau Viața binecuvântată a lui Bess (r. Radu-Alexandru Nica, 2009) și Platonov (r. Alexandru Dabija, 2012).
Undeva la Palilula (r. Silviu Purcărete, 2010), Quod erat demonstrandum (r. Andrei Gruzsniczki, 2012) și Portrete în pădure (r. Dinu Tănase, 2017) sunt câteva dintre filmele în care a jucat, pentru rolul principal din cel din urmă primind și o nominalizare la premiile Gopo în 2018. Cel mai recent spectacol al ei la Sibiu este Hedda Gabler, în regia lui Botond Nagy.

Cătălin Ștefănescu
Mentor

Mentor

Cătălin Ştefănescu este membru al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru, membru UNITER, realizator şi gazdă a uneia dintre cele mai longevive și apreciate emisiuni culturale, Garantat 100%, de la TVR 1.
A obţinut numeroase premii pentru reportajele şi filmele documentare realizate sub acest generic: Premiul APTR pentru emisiune culturală şi pentru magazin cultural (2002) și Premiul pentru cel mai bun documentar românesc - Penitenciar (prezentat, printre altele, la Festivalul Internaţional de Film Antropologic, Sibiu). Cătălin Ștefănescu a scris și regizat spectacolul Vanilla Skype (Teatrul ACT și asociația T.E.T.A., 2016) din distribuția căruia fac parte președintele onorific al festivalului Ideo Ideis, Marcel Iureș, patru dintre mentorii Ideo Ideis: Andi Vasluianu, Medeea Marinescu, Marius Manole și Vlad Zamfirescu, dar și Alexandru Ion, Vladimir Purdel și Mircea Postelnicu, tineri actori, organizatori ai festivalului. Alte două piese de teatru scrise de Cătălin Ștefănescu au fost montate de Alexandru Dabija la Teatrul Național Radu Stanca Sibiu (Moroi) și la Teatrul ACT (N-ai tu treabă!).

Marius Manole
Mentor

Mentor

Marius Manole este actor, absolvent al Universităţii de Arte „G. Enescu” din Iaşi, secţia Actorie şi al  U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”, secţia Coregrafie.
Printre spectacolele care îi rezumă activitatea teatrală se numără: Plaja (Teatrul Maria Flilotti, r. Radu Afrim, 2004), Visul unei nopţi de vară (Teatrul Național I.L.Caragiale, 2004) și Gândirea (Teatrul Național I.L.Caragiale, 2005) în regia lui Felix Alexa și Inimă de câine (Teatrul Național I.L.Caragiale, r. Yuri Kordonsky, 2005).
Câteva dintre cele mai recente spectacole ale sale sunt la Teatrul Național I.L.Caragiale, unde e actor angajat: Viforul (r. Alexandru Dabija, 2018), Memoria apei (r. Erwin Șimșensohn, 2016), Regele Lear (r. David Doiashvili, 2016).
În 2016, Președintele Klaus Iohannis l-a decorat pe Marius cu Ordinul „Meritul Cultural” în grad de Cavaler, categoria D - „Arta spectacolului”, pentru „implicarea deosebită în promovarea teatrului și cinematografiei românești atât în țară, cât și în străinătate”.

Pavel Bartoș
Mentor

Mentor

Pavel Bartoș a studiat la U.B.B. Cluj, Facultatea de Teatru, în clasa prof. univ. Marius Bodochi. Din 2001 este angajat al Teatrului Odeon din București, unde poate fi văzut în Fugarii (r. Alexandru Dabija, 2018), Svejk (r. Alexandru Dabija, 2016), Family Affairs (r. Radu Afrim, 2015). Cu Dabija a colaborat și pentru spectacolele Titanic Vals (2013) și C.F.R. – Cometa, Copilul și Cățelul (2012).
Pavel Bartoș a avut roluri și în producții cinematografice precum Jumătate de oraș face dragoste cu cealaltă jumătate (r. Florin Șerban, 2002), Martor Ocular (r. Costa Gavras, 2001), Callas Forever (r. Franco Zefirelli, 2002) și Cold Mountain (r. Anthony Minghella, 2003). Este cunoscut, de asemenea, pentru numeroase roluri în serialele de televiziune românești și ca prezentator al emisiunilor Vocea României și Românii au talent.

Marcel Iureș
Preşedintele de onoare al Festivalului

Preşedintele de onoare al Festivalului

Marcel Iureş este preşedinte al Fundaţiei Cultural Artistice Teatrul ACT, prin care a pus bazele primei scene independente de teatru din România. Cele mai recente proiecte ale sale sunt spectacolele Stage Dogs (r. Florin Piersic Jr., 2018) și N-ai tu treabă! (Teatrul ACT, r. Alexandru Dabija, 2017).
Lungmetrajul Octav (r. Serge Ioan Celebidachi), în care deține rolul principal, a apărut în 2017.
Cariera sa internațională a început în 1994, odată cu turneul susținut în Marea Britanie cu spectacolul Richard al III-lea, în regia lui Mihai Măniuțiu, și a continuat cu roluri importante în filme ca: Amen. (r. Costa-Gavras, 2002), Războiul lui Tom Hart (r. Gregory Hoblit, 2002), Goal! (r. Danny Cannon, 2005), Pacificatorul (r. Mimi Leder, 1997), dar și în serialul Strike Back.

experiențele.


-

spectacole invitate.

Sala Polivalentă

În fiecare dintre serile festivalului, Ideo Ideis găzduiește spectacole de teatru profesionist. Acestea sunt deschise atât participanților din festival, cât și publicului din Alexandria.

ARCUB - Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului București

 

Spectacolul pornește de la ideea că un artist este un formator de opinie și are responsabilitate socială. Montarea propune o analiză a (i)responsabilității artistului ce transpare din discursul despre propriile opere și despre lumea în care trăiește. Demersul este susținut printr-o suită de șase scene, inspirate din situații reale, întâlnite de creatorii acestui spectacol sau descoperite în cercetări și interviuri. Montarea se joacă în limba engleză, franceză și română.

„Folosind convenția artist’s talk (discuții ale artiștilor cu publicul), am încercat să aducem împreună poziționări diferite: situații în care etica, deși clamată la nivel discursiv, e lăsată în plan secund, uneori din rea voință, alteori pur și simplu din ignoranță, din neglijență sau din vanitate, precum și cazuri în care etica nici măcar nu intră în discuție pentru adepții conceptului de «artă pentru artă».” (Gianina Cărbunariu)

 

DISTRIBUȚIE:

Ruxandra Maniu

Ilinca Manolache

Alexandru Potocean

Gabriel Răuță

Bogdan Zamfir

 

SCENOGRAFIE: Dorothee Curio

VIDEO: Mihai Păcurar

MUZICA: Bobo Burlăcianu

 

Durata spectacolului: 1h 45 min 

Producător: ARCUB

Co-producător: Asociația Piese Refractare

Cu sprijinul: Institutului Goethe, Ambasadei Franței la București și a Institutului Francez

Teatrul Metropolis, București

 

Cronica unei ratări povestită de martori.

Tragicomedie.

E povestea aceea nuanţată, al cărui fir te poartă de la candoare la ipocrizie, de la subtila ironie la momentele debordant de comice.

Muşcând din durere, râzând cu lacrimi, topind amarul într-un zâmbet.

 

DISTRIBUȚIE:

Pușa: Rodica Negrea 

Lia: Ioana Anastasia Anton 

Carla: Raluca Aprodu 

Roxi: Mihaela Velicu 

Dem: Rolando Matsangos 

 

REGIE: Mimi Brănescu

SCENOGRAFIE: Nina Brumușilă

 

Durata spectacolului: 1h 50 min

Restricție de vârstă: 16+

Adaptare liberă după o traducere de Mașa Dinescu și Andrei Șerban

unteatru, București

 

„Am primit bucuros invitația de a lucra la unteatru. Am regăsit atmosfera anilor mei de tinerețe de la La Mama din New York, același spirit prietenos și liber, o comunitate de artiști care, fără niciun considerent material, sunt animați de pasiunea de a face teatru altfel, de a descoperi «forme noi». Și ideea acestor forme noi m-a dus direct la Treplev și la Pescărușul, o piesă care m-a urmărit toată viața și pe care nu am înțeles-o pe deplin, deși am montat-o în limbi diferite pe trei continente, de fiecare dată altfel.

Sper ca această versiune să fie ultima și, deși nu vom putea dezlega misterul care face ca o poveste ce sfârșește în moarte violentă să fie catalogată de Cehov drept «comedie», am încredere că împreună vom (re)descoperi paradoxul că în teatru singura permanență e starea de schimbare continuă. Dacă acceptăm că nicio concluzie nu e defintivă, putem porni în căutare.” (Andrei Șerban)

 

DISTRIBUȚIE:

 

Medvedenko: Liviu Pintileasa

Mașa: Mădălina Anea

Sorin: Constantin Cojocaru

Treplev: Bogdan Nechifor

Nina: Silvana Mihai

Dorn: Vitalie Bichir

Polina: Florina Gleznea

Șamraev: Gelu Nițu

Arkadina: Claudia Ieremia

Trigorin: Emilian Oprea

 

REGIE: Andrei Șerban

REGIZOR SECUND: Sânziana Stoican

SCENOGRAF CONSULTANT: Valentin Vârlan

LUMINI ȘI SUNET: Dragoș Mărgineanu, Paul Drăguș

COSTUME ARKADINA: Doina Levintza

 

Durata spectacolului: 2h 30 min

Spectacolul conține zgomote puternice și lumină de stroboscop. Nu se recomandă persoanelor care suferă de epilepsie.

Conciato

În paralel cu spectacolele de pe scena Casei de Cultură, în fiecare seară vor avea loc reprezentaţii ale unor spectacole independente sau producţii U.N.A.T.C., deschise comunităţii.

Teatrul LUNI de la Green Hours

 

„Un text și un spectacol care tratează în același timp umane și eterne ipostaze ale prieteniei și ale dragostei și care a desfăcut practic în fața spectatorilor reala problemă a violenței sexiste cu mult timp înainte de fenomenul #metoo.” (Voicu Rădescu - director Teatrul LUNI)

Stă să plouă a fost prezentat publicului pentru prima dată în 2006, la Teatrul LUNI. Pe 29 noiembrie 2017, a avut premiera într-o nouă și excelentă distribuţie.

 

DISTRIBUȚIE:

Peti: Irina Antonie

Gena: Ilona Brezoianu 

Cuce: Mădălina Craiu 

Paul: Anghel Damian 

 

REGIE: Lia Bugnar

SCENOGRAFIE: Lia Bugnar

SOUND DESIGN: Vlaicu Golcea

LIGHT DESIGN: Dana Paraschiv

 

Durata spectacolului: 1h

Restricție de vârstă: 14+

unteatru, București

    

Intră în lumea unor creații dramatice precum Romeo și Julieta, Hamlet sau O scrisoare pierdută, într-un fel neașteptat și original. 9 piese de teatru faimoase sunt repovestite, cântate și parodiate pe muzică de actorul Alex Ștefănescu, în duet cu chitara lui.

Spectacolul e ca un ghid teatral atât pentru inițiați, cât și pentru profani, o reinterpretare modernă a clasicilor pe o paletă muzicală largă, colorat de râsete și energie de luat la pachet. Cine a citit piesele le va redescoperi într-o lumină surprinzătoare, iar cine nu, cu siguranță va prinde pofta de a merge la bibliotecă.

 

TEXT ȘI INTERPRETARE: Alex Ștefănescu

 

Durata spectacolului: 1h 10 min

Teatrul Tineretului Piatra Neamț

 

School feat. CooL vorbește despre relația școală-elev prin prisma a trei trasee personale ale unor copii ai anilor 1990, din România mic-urbană postdecembristă. Mergând atât pe firul

ascendent al amintirilor, cât și pe micro-geografia afectivă a locurilor care îți formează personalitatea, textul tandru și comico-tragic al lui George Cocoș explorează felul în care s-a topit în societatea de acum generația bridge '90-2000, „cu cheia de gât”. Când nostalgia se împletește cu trauma și când reconstituirea a ceea ce se întâmpla în curtea școlii sau în spatele blocului conduce la revelații personale, Petre, Cristina și Smokey ne apar ca figuri de supraviețuitori. Elevul care devine olimpic pentru a scăpa mental și fizic din ghetou, băiatul de bani gata care se lasă dus de trendurile găștilor și fata care face din autoapărare un mod de viață sunt niște mici supereroi care ne conduc, prin confesiuni, în călătoria lor personală, printre bătătoare de covoare, dozatoare de suc, culegeri de matermatică și decizii ireversibile.

 

DISTRIBUȚIE:

Petre: Andrei Merchea Zapotoțki:

Smokey: Dragoș Ionescu

Cristina: Aida Avieriței

 

REGIE: Elena Morar

SCENOGRAFIE: Samuel Alfred Mihailovici

SOUND DESIGN: Andrei Mihai

 

Durata spectacolului: 1h 15 min

Traducerea: Denisa Nicolae

Vanner Collective

 

Sunt lucruri care îți înveselesc viața. Sunt lucruri pur și simplu minunate, pentru care merită să trăiești. O listă cu tot ce-i minunat în lume. Un reminder pe viață că bucuria poate fi găsită în lucruri aparent neînsemnate. Depinde din ce perspectivă privești.

Succesul piesei Tot ce-i minunat în lume (Every Brilliant Thing) a condus la ecranizarea acesteia de către HBO într-un spectacol-documentar. Povestea fetiței care încearcă să își determine mama să vadă lumea prin ochii ei și ajunge să descopere un milion de motive pentru care viața este minunată se joacă acum la Ideo Ideis.

Spectacolul face parte din campania de awareness asupra depresiei și de destigmatizare la nivelul societății românești pe care Vanner Collective a inițiat-o în 2017 alături de partenerii săi medicali: Asociația Română de Psihiatrie și Psihoterapie, Depresiv.ro, Atlas Help și Asociația Equilibrium, în cadrul unui turneu național co-finanțat de AFCN și de UNITER.

 

DISTRIBUȚIE:

Denisa Nicolae

 

REGIE: Nicolae Constantin Tănase

SCENOGRAFIE: Adeline Andreea Bădescu

LIGHT DESIGN: Alexandru Matios


 

Durata spectacolului: 1 h 30 min.

Restricție de vârstă: 14+

Asociația Art Revolution în parteneriat cu Centrul Replika

 

  1. Foreplay pune în scenă poveștile a trei dintre cele 22.000 de adolescente care devin mame în România într-un an.

  2. Irina are mama plecată în Italia - toată gospodăria a rămas în grija ei. Miruna merge la cel mai bun liceu din oraș dar deși are ambii părinți acasă, comunică prea puțin cu ei. Carmen a fost măritată de părinții ei la 12 ani.

Spectacolul explorează condiția vulnerabilă a acestor tinere într-o societate care pe de o parte idealizează maternitatea, iar pe de altă parte, blamează mamele minore.

Foreplay, singurul spectacol de teatru documentar pe tema maternității timpurii din Romania, se bazează pe o cercetare de un an în care au fost reunite experienţele a 30 de mame adolescente din Bucureşti, Urziceni, Vaslui şi Ploieşti. Spectacolul este construit ca un colaj de documentar, momente de dezbatere cu publicul și episoade ficționalizate, și își propune să aducă în lumină și cauzele mai puțin discutate care conduc la sarcinile minorelor.

 

DISTRIBUȚIE:

Miruna: Voica Oltean

Irina: Ioana Anastasia Anton / Teo Dincă

Mama Irinei, Mama Mirunei, Profesoara, Asistenta Socială, Mama lui Petrică: Mihaela Rădescu

Tatăl Irinei, Tatăl Mirunei, Petrică, Vali: Viorel Cojanu

 

REGIE: Ozana Nicolau

COREGRAFIE: Silvia Călin

SCENOGRAFIE: Mălina Ionescu

LIGHT DESIGN: Radu Apostol

MUZICA: Diana Miron

 

Durata spectacolului: 1h 20 min.

Restricție de vârstă: 12+

evenimente.

„Cinemateca târzie” aduce în fața publicului din Alexandria unele dintre cele mai recente filme românești și europene. Pentru prima dată în istoria festivalului, proiecțiile vor avea loc exclusiv în aer liber.

 

Foxtrot (r: Samuel Maoz, 2017)

 

Michael şi soţia sa Dafna sunt devastaţi când armata le comunică moartea fiului lor, Jonathan. Dar viaţa nu întârzie să le ofere surprize pe măsura experienţelor militare suprarealiste ale fiului lor. Filmul a primit Marele premiu al juriului la festivalul de la Veneţia.

 

DISTRIBUȚIE:

Lior Ashkenazi

Sarah Adler

Yonaton Shiray

Shira Haas

Dekel Adin

 

IMAGINE: Giora Bejach

MONTAJ: Arik Leibovitch, Guy Nemesh

 

*Nerecomandat sub 15 ani.

 

 

Utøya: 22 iulie (r. Erik Poppe, 2018, Norvegia)

 

Pe 22 iulie 2011, în Oslo, o puternică explozie declanșată de o mașină capcană a ucis 8 persoane. Două ore mai târziu, autorul atentatului ajungea pe insula Utøya, unde avea loc o tabără a tineretului laburist. Prinși în capcană și fără cale de scăpare, 69 de tineri au murit și 110 au fost răniți în urma atacului armat.

Utøya - 22 iulie urmăreşte prin intermediul unui personaj fictiv de 19 ani, Kaja, cele 72 de minute interminabile în cursul cărora extremistul de dreapta a urmărit şi împuşcat tinerii prinşi fără scăpare pe insuliţa din apropiere de Oslo.

 

DISTRIBUȚIE:

Andrea Berntzen

Aleksander Holmen

Brede Fristad

Elli Rhiannon Müller Osbourne

Sorosh Sadat

Ada Eide

 

IMAGINE: Martin Otterbeck

MONTAJ: Einar Egeland


*Nerecomandat sub 15 ani.

 

 

Un pas în urma serafimilor (r. Daniel Sandu, 2017, România)

 

Gabriel, un adolescent de 15 ani, își dorește să devină preot și intră într-un seminar ortodox. Inițial încearcă să se adapteze mediului, dar în cele din urmă își dă seama că sistemul este corupt și abuziv. Nu după multă vreme, el și alți trei colegi sunt etichetați de consiliul școlii drept elevi-problemă. Prinși în lupta pentru putere între un preot incoruptibil, dar abuziv, și un profesor laic viclean, corupt și fără scrupule, studenții învață că minciuna, furtul, trișatul, jocurile de noroc și trădarea sunt aptitudini pe care trebuie să și le însușească pentru a rezista în seminar.


La Premiile Gopo 2018, filmul a primit numeroase premii dedicate lungmetrajelor, printre care: Cel mai bun film, Cel mai bun regizor și Cel mai bun scenariu de lungmetraj ficțiune – Daniel Sandu, Cea mai bună imagine – George Dăscălescu și Premiul „tânără speranță” - Ștefan Iancu.

 

 

DISTRIBUȚIE:

Ștefan Iancu

Vlad Ivanov

Ali Amir

Alfred Wegeman

Ștefan Mihai

Nico Becker

 

 

IMAGINE: George Dăscălescu

MONTAJ: Mircea Olteanu

 

*Nerecomandat sub 15 ani.

 

 

Câteva conversații despre o fată foarte înaltă (r. Bogdan Theodor Olteanu, 2018, România)

 

O fostă în comun, un album de fotografii, câteva conversații online. Două fete construiesc din bucăți începutul unei povești de dragoste. Cât poți ține asta între patru pereți? Ce faci când ieșirea din casă echivalează cu un coming-out? Prima întâlnire este și startul luptei între dorințe și instinct de conservare.
 

 

DISTRIBUȚIE:

Silvana Mihai

Florentina Năstase

Denisse Moise

Ana Ivan

Nicoleta Hâncu

Ana Covalciuc

 

IMAGINE: Mihai Marius Apopei

MONTAJ: Tudor D. Popescu

 

*Nerecomandat sub 15 ani.

 

 

Breaking News (r. Iulia Rugină, 2017, România)

 

După moartea tragică a cameramanului său, în timpul unei filmări, Alex Mazilu este trimis să facă un reportaj in memoriam despre viața acestuia. Cu trei zile înainte de Crăciun, într-un orășel de pe litoralul Mării Negre, reporterul încearcă să reconstituie viața colegului său, prin ochii celor care i-au supraviețuit. Ce alegi să redai din viața unui om? Cum își vede fiica lăsată în urmă tatăl dispărut? Cât de departe merită să mergi pentru a-ți face meseria?

 

DISTRIBUȚIE:

Andi Vasluianu

Ioana Flora

Dorian Boguță

Valeriu Andriuță

Constantin Cojocaru

Dorin Andone

 

IMAGINE: Vivi Drăgan Vasile

MONTAJ: Cătălin Cristuțiu

 

*Cu acordul părinților pentru copiii sub 12 ani.

Masterclass-urile Ideo Ideis aduc în faţa publicului profesionişti din domeniul artistic, pentru a împărtăşi perspective şi idei, și îi oferă publicului posibilitatea de a dialoga relaxat cu aceștia.

Anul acesta, invitați la masterclass vor fi Mihai Bobonete și Radu Jude. Discuțiile vor fi moderate de Cătălin Ștefănescu.

 

Mihai Bobonete

Mihai Bobonete este comedian, actor de film și prezentator de televiziune. În 2003 a pus bazele primei trupe de improvizaţie din România și este unul dintre pionierii stand-up comedy-ului românesc. Îl cunoașteți, poate, din seriale precum Vine poliţia! sau datorită rolului Bobiţă din Las Fierbinţi. În prezent, este prezentator al emisiunii Vocea României Junior. Cel mai recent lungmetraj la care a lucrat este Moromeţii II (r. Stere Gulea, 2018).

 

Radu Jude

Radu Jude s-a născut în 1977, în București și este regizor de film și teatru și scenarist. Cel mai recent film al său, Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari, a avut premiera pe 2 iulie, în competiţia oficială a Festivalului de la Karlovy Vary, în Cehia, unde a câștigat Marele Premiu, Globul de Cristal. Jude a regizat până acum șase lungmetraje, printre care Cea mai fericită fată din lume (filmul de debut) și Aferim!, premiat în 2015 cu Ursul de Argint la Berlinale.

La fiecare ediție Ideo Ideis, oameni din domenii extrem de diferite - de la personalități din lumea afacerilor și publicitari la artiști de renume și sportivi - vin la Alexandria să le împărtășească participanților istoriile lor profesionale. Conceptul evenimentului este construit în jurul ideii de mentorat și este inspirat de discursurile TED.

 

Dan Perjovschi

Dan Perjovschi a avut expoziții personale la Tate Modern Londra, MoMA New York, Macro Roma, Moderna Museet Stockholm, Reykyavik Art Museum și Kiasma Helsinki și expoziții de grup la Centre Pompidou Paris, Stedelijk Amsterdam, Castello di Rivoli Torino, MoMA San Francisco, MUAC Mexico, MCBA Lausanne sau MOT Tokyo. A participat la bienalele de artă Manifesta, Istanbul, Veneția, Sao Paulo, Moscova, Sydney, Lyon, Dublin și Jakarta.
A primit premiul George Maciunas în 2004, premiul European Cultural Foundation Princess Margriet în 2012 (cu Lia Perjovschi) și premiul Rosa Schapire Kunsthalle Hamburg în 2016. Perjovschi este laureat al Fundației Gheorghe Ursu pentru drepturile omului și al Galei Societății Civile CERE Participare.

 

DoR

„DoR e o revistă de jurnalism narativ care privește România de azi – de la schimbări sociale, la fenomene culturale, la decizii personale – prin prisma căutării identitare, atât a indivizilor, cât și a societății. Publicăm eseuri, reportaje și portrete despre oameni și momente care transformă, se transformă și ne transformă. Documentăm intimitatea personajelor și a evenimentelor contemporane, apoi scriem sincer şi cu imagini vii, ca să redăm experienţe care ne definesc și din care învățăm cine suntem.

Când cineva te întreabă cine ești, îi spui povestea ta. Cine ești, cum ai ajuns aici și cine vrei să fii e o poveste.

Povestim la Ideo Ideis prezentul nostru la DoR de pe trei trepte diferite, din trei generații diferite.”

 

Oana Gheorghiu & Carmen Uscatu

Carmen Uscatu și Oana Gheorghiu construiesc, împreună cu 150.000 de donatori, primul Spital de Oncologie și Radioterapie Pediatrică din România.
„Ne e teamă de cancer, de cancerul pe care trebuie să-l tratezi în România. Și, pentru că nu putem trăi confortabil cu această frică, am ales să luptăm. Pentru construirea unui sistem care să dea o șansă la viață bolnavilor de cancer.”

Așa a apărut Asociația Dăruiește Viață, în 2012. De atunci, Oana și Carmen se implică constant în modernizarea și dotarea secțiilor de oncologie din țară, în proiecte de advocacy, de informare și consiliere a pacienților. Și fac un spital. Primul spital al societății civile.
Cei care doresc să li se alăture pot dona online pe www.bursadefericire.ro sau prin SMS la 8864 cu mesajul SPITAL (4 euro/lună).


 

Vlad Voiculescu

Vlad a studiat economie la Vienna University of Economics and Business Administration, după care și-a construit o carieră în banking și în consultanță financiară în domeniul finanțării proiectelor de infrastructură.

De-a lungul ultimilor 12 ani, a inițiat proiecte sociale cu impact major, precum Rețeaua Citostaticelor, MagiCAMP și MagicHOME. La începutul anului 2016 a revenit în țară ca director de cabinet al ministrului de Finanțe iar în mai a devenit cel mai tânăr ministru din Guvernul Cioloș. Este unul dintre fondatorii Platformei România 100 și al partidului Mișcarea România Împreună. În 2018 a fost selectat între cei 25 lideri globali cărora le-a fost acordată bursa Eisenhower, un program de leadership înființat în urmă cu peste 60 de ani.

Ideo Ideis nu ar fi fost fără Alexandria, iar Alexandria nu s-ar fi umplut poate de atât spirit tânăr și atâtea evenimente culturale dacă nu ar fi fost Ideo Ideis. Născut din nevoi reale, răspunzând unui context, festivalul a reușit să aducă în același loc importanți artiști și oameni de cultură, liceeni explozivi și dinamici din întreaga țară, pasionați de teatru, și, nu în ultimul rând, membrii unei comunități dornice de cunoaștere.

În ultimii cinci ani, festivalul Ideo Ideis a simțit nevoia să se apropie de tinerii din Alexandria, invitând în comunitate o serie de evenimente și demarând o serie de inițiative (spectacole pentru copii și de stradă, ateliere de dezvoltare personală și art-terapie, proiecții de filme) menite să pună bazele unei educații de tip artistic într-un oraș în care arta ajunge încă foarte greu.

Celebrăm împreună în fiecare august victoria de a fi putut continua acest festival.

 

 

ATELIERE ART&PLAY

Art&Play este o secțiune a Festivalului Național de Teatru Tânăr Ideo Ideis, special creată pentru copiii și părinții din Alexandria.

 

Ce-a de-a 6-a ediție ART&PLAY înseamnă:

 

1. Atelier de consiliere pentru părinți

Atelierul de consiliere parentală se adresează părinților din Alexandria interesați de explorarea și dezvoltarea relației cu copiii lor. Responsabilitățile zilnice ale părinților cuprind nenumărate activități, la care se adaugă asigurarea educației copiilor și a unui climat emoțional pozitiv pentru dezvoltarea lor armonioasă. Atelierul aduce în discuție situații concrete de viață, ajutându-i pe participanți să identifice cele mai potrivite soluții pentru dificultățile de zi cu zi ale vieții de părinte.

 

Traineri:

Adela Mustățea (consilier psihologic)

Silvia Guță (consilier psihologic)

 

2. Modul pilot de teatru comunitar Art&Play

Modulul de teatru comunitar Art&Play, desfășurat în colaborare cu Școala Gimnazială nr. 6 din Alexandria, este un proiect prin care Ideo Ideis vrea să ajungă mai aproape de comunitatea din Alexandria.

Într-o școală cu o situație dificilă din cauza absenteismului și abandonului școlar, metodele teatrului comunitar pot juca rolul liantului dintre copii, educație și visele lor de viitor. Vrem să dezvăluim legăturile intime dintre oameni, cartierul în care locuiesc și stilul lor de viață, bucuriile și problemele lor, nevoile lor și soluțiile pe care le găsesc pentru a-și fac viața mai bună, la intersecția dintre cultura română și cea romă.

La modulul pilot vor participa elevi ai școlii Școlii Gimnaziale nr. 6 din Alexandria.

 

Traineri:

Bogdan Georgescu (artist, observaționist)

Oana Rusu (actriță)

 

3. Atelier de filosofie pentru copii

Perseverența presupune capacitatea de a merge mai departe indiferent de obstacole. Cum reușim însă să trecem peste cel care la prima vedere este cel mai mare dintre ele: eșecul? Atelierul de filosofie își propune să ofere participanților săi șansa de a se pune, într-un cadru relaxat, față în față cu această întrebare.

Împreună, vom explora câteva dintre modurile tradiționale prin care oamenii au încercat de-a lungul timpului să dea un răspuns acestei întrebări. Folosindu-ne de aceste unelte vom încerca apoi să depistăm preconcepțiile personale cu privire la eșec care ne blochează, și să elaborăm  atitudini noi, mai constructive.

 

Trainer:

Octavian Puric (doctorand la Facultatea de Filosofie a Universității București)

 

4. Atelier de cinema: Cum să ne uităm la un film – de la înțelegerea lui, la exerciții / experimente practice.

Pornind de la joculețe interactive vom explora tehnici simple de animație și filmare, pentru a înțelege procesul din spatele camerei de filmat. Apoi, vizionând câteva filme cu tematici speciale pentru copii, vom discuta despre uneltele folosite de creatorii de audiovizual pentru a transmite emoția și ideea filmului.

 

Trainer:

Nicolae Constantin Tănase (regizor)

 

5. Ateliere de dezvoltare personală pentru copii

Activitățile din cadrul atelierelor sunt concepute astfel încât să răspundă celor mai frecvente întrebări prin care copiii descoperă lumea din jur și pe ei înșiși: CUM? DE CE? PENTRU CE? UNDE? CÂND?

Uneori, răspunsurile pe care ei le primesc se contrazic sau nu sunt inteligibile pentru vârsta lor. Atunci, copiii fac lucruri pe care adulții din jurul lor le numesc „greșeli”. De multe ori fără explicații, cei mici află că greșelile sunt urmate de dojană sau chiar pedeapsă, pe lângă emoțiile neplăcute și difuze pe care le experimentează.

Atelierele Art&Play se concentrează pe dezvoltarea abilităților de comunicare și socializare ale copiilor, pe stimularea creativității și a spontaneității, ajutându-i să aibă mai multă încredere în ei înșiși, să se integreze mai bine în grupuri și să descopere lecțiile și avantajele greșelilor.

 

Traineri:

Adela Mustățea (consilier psihologic)

Iulia Bardar (consilier psihologic)

 

 

SPECTACOLE DE STRADĂ

 

Crina și păpușile vorbitoare

Crina Zvoboda vă propune un spectacol inedit, plin de umor și 100% interactiv, care se pretează tuturor categoriilor de vârstă. Atât copiii cât și părinții vor avea parte de o porție zdravănă de râs. Veți urmări un spectacol unic în România, care vă va arăta de ce ventrilocia e una din cele mai minunate forme de divertisment.

 

Drumul lui Făt-Frumos

Făt-Frumos de la Teatrul Naţional pentru Copii ABRACADABRA porneşte vara asta la drum, pentru a continua peripeţiile şi faptele de vitejie din timpul stagiunii. Dar cel mai bine o spune actorul Marian Râlea:

„Sunt Magicianul Poveştilor şi vă invit să pornim pe Drumul lui Făt-Frumos! Cu siguranţă ne vom întâlni cu Zmei şi Vrăjitoare. Muma Pădurii va fi şi ea prezentă. O vom salva pe fata Genarului şi vom trece peste tărâmul Scorpiei. Ne aşteaptă multe aventuri şi peripeţii şi, cine ştie, poate o să ajungem şi în ţara Tinereţii fără Bătrâneţe şi a Vieţii fără de Moarte.

Cine este Făt-Frumos? Dar Calul Năzdrăvan? Dar Ilenele Sânziene? Sunteţi chiar voi, dragi copii.”

 

Fanfara Transilvania

Cel mai longeviv și mai activ grup artistic din Cugir, jud. Alba, celebrează 10 ani de activitate pe scenele din Europa, dar și în Alexandria.

Fanfara Transilvania e una dintre puținele formații care au concertat în deschiderea concertelor lui Goran Bregovic în România. Combinând vechiul cu noul, tradiția cu inovația, trupa oferă un divertisment total. Cu instrumentele lor de alamă, acești muzicieni însuflețesc mulțimea și o încarcă de o energie care răscolește întreaga ființă. Mai simplu spus, face pielea de găină.

 

 

Kiosk Ideo Ideis

Kiosk-ul Ideo Ideis este amplasat în spațiul pietonal și face parte din inițiativa Festivalului de a schimba imaginea orașului și de a promova noile forme de artă, prin dezvoltarea componentei stradale.

Animatorii noștri veseli, Mădălina Brândușe și Cristian Rus, vă vor întâmpina cu jocuri și activități special pregătite pentru copiii de toate vârstele. Alături de ei va fi Irina-Liana Satala, care va realiza face-painting pentru toți doritorii. Kiosk-ul va putea fi vizitat în perioada 10-12 august, de vineri până duminică, între orele 10:00-12:00 și 17:00-19:00.

 

OMG cu MAGITOT

Ceea ce inițial a fost o joacă a devenit astăzi un adevărat mod de viață. El este MAGITOT, cel care a reușit într-un mod unic să amestece magia cu actoria. Cu UNATC-ul în spate și cu mult curaj artistic, MAGITOT este astăzi un brand național, apreciat atât de televiziuni, cât și de organizatorii de evenimente de calitate. Cele două momente ale sale din sezoanele 2 și 3 de la #iUmor au stârnit admirația atât a juraților, cât și a marelui public. Magitot distrează pe toată lumea, „de la cel cu barbă sură, la cel cu țâța-n gură”.

 

Reflection

O femeie și un bărbat își trăiesc a doua tinerețe în grădina casei, încercând să treacă peste experiența care i-a înstrăinat. Suferința prezentului reînvie bucuria trecutului.

Un spectacol Lightwave Theatre Company, lipsit de cuvinte, ce vă va atinge profund. Păpuși în mărime naturală vor interacționa cu altele pe corp și cu actorii într-un fir epic ce vă va purta prin stări de spirit contradictorii.

galeria foto.

În curand

galeria video.

În curand

sponsori 2018.
parteneri 2018.

parteneri media 2018.

Fii unul din partenerii media Ideo Ideis:
contactează-ne

parteneri media 2018.


© 2014-2018 Ideo Ideis
Protecția datelor