Ideo Ideis, ediția a XII-a

7-13 august 2017, Alexandria




Atelierele & Trainerii




atelierele de teatru tânăr.

Pe parcursul primelor 3 zile de festival, membrii trupelor din secțiunea Spectacole de teatru tânăr şi tinerii din Alexandria care aleg să se înscrie individual, iau parte la atelierele de teatru tânăr Ideo Ideis, ateliere coordonate de actori şi regizori. Se lucrează, în funcţie de nivelul fiecărui grup, de la exerciţii specifice anului I actorie (jocuri de autocunoaştere, de echipă), la improvizaţie şi lucru pe personaj.

Traineri


  • Ana Covalciuc
  • Cezar Grumăzescu
  • Denisa Nicolae
  • Iulia Samson
  • Mihai Prejban
  • Mircea Postelnicu
  • Sabina Brândușe
  • Sânziana Tarța
  • Sorina Ștefănescu
  • Victoria Răileanu
  • Vlad Purdel
  •  

ateliere măiestrie.

Formatul Ideo Ideis cuprinde și ateliere de scriere creativă, dans, flm, muzică și fotografie, care își propun dezvoltarea specif​ică a participanților. Pe parcursul celor 3 zile de​ ​ateliere susținute de profesioniști în domeniu se urmărește dezvoltarea abilităților individuale ale participanților​.

Descriere

I DANCE este o îmbinare perfectă de tehnici în dans, al cărei scop este să ofere participanților o experiență profesională artistică în dans. În timpul atelierului veți experimenta o parte din universul dansului, punând accent pe fizicalitate, creativitate, expresie, libertate și informație. Explorăm tehnica, improvizația și stilul dansului, astfel încât să putem interpreta și exprima cât mai liber propria înțelegere a mișcării.

Atelierul propune atât lucru individual, cât și în grup, prin diverse exerciții fizice sau teme de improvizație în dans, și are ca structură două părți de dezvoltare personală în dans: antrenamentul fizic și creativitatea.

I DANCE este o oportunitate de a-ți cunoaște propriul corp în mișcare, de a-i descoperi pe cei de lângă tine într-un alt fel, și de a te simți în formă și plin de energie.

Trainer: Raluca Nicolae

Absolventă a secției de Coregrafie din cadrul U.N.A.T.C. ”I.L.Caragiale”, Raluca Nicolae este profesor de balet, dans contemporan și jazz dance, dansator și coregraf. În prezent este în echipa de dansatori a Teatrului Bulandra și este trainer și antrenor de mișcare la Teatrul Mic.

A fost director artistic și creator al programului de dans Dance Spectrum University, din Viena și a semnat coregrafia unor spectacole de dans contemporan precum Human Layers, Die Traum-Maschine, Forbidden Fruit, The other side. Tot în Viena a fost dansator al Burgtheater și a predat cursuri de balet în cadrul Move On Dance Center Wein și Studio An der Wien.

De-a lungul timpului, Raluca Nicolae a câștigat numeroase premii la concursuri naționale de balet și coregrafie.

Descriere

Participanții vor trece prin baza unor stiluri de dans din cultura hip hop cunoscută și sub numele de street dance (hip hop, afro, funk, popping).

În cadrul atelierelor vor descoperi și apoi învăța elemente ca modul în care ia formă un stil de dans, “de ce-ul” dansului, cum se dezvoltă un dans de la lucruri simple până la un limbaj complex, cum să îmi ascult și simt corpul să văd ce este potrivit pentru el, cum să fiu creativ și expresiv în dans, cum să mă joc cu toate instrumentele pe care dansul mi le poate oferi, cum să descopăr și dezvolt tendințele și abilitățile mele naturale, cum să îmi văd blocajele și să mă eliberez de ele, cum să fiu real și autentic în ceea ce fac, cum să pot dansa liber în momentul în care aud muzica.

Trainer: Mircea Ecxarcu

Mircea este unul dintre fondatorii comunității autentice de street dance din România, predă și este specializat în următoarele stiluri de hip hop: hip hop, popping, locking, dancehall și afro.

A luat parte la mai multe competiții și a câștigat concursuri importante de street dance din România și a fost primul care a jucat cu partenerul său în finala regională a unuia dintre cele mai importante concursuri de dans stradal din lume: Juste Debout, în 2012, în Italia. În prezent, el jurizează toate competițiile majore de street dance din România alături de coregrafi internaționali.

În martie 2015, Mircea s-a calificat pentru "Battle Me If You Can”, un concurs de street dance, desfășurat în Germania, la categoria popping, la care au luat parte mai mult de 40 de participanți din diferite părți ale lumii.

În 2014, Mircea a făcut parte din distribuția filmului "High Strung - The Movie", având șansa să se întâlnească și să lucreze cu Dave Scott.

Descriere

Vom încerca în acest atelier să redescoperim simplitatea începutului de a te mișca pe scenă și totodată să cautăm răspunsuri la întrebările: ce înseamnă un corp fizic pe scenă? Ce ar trebui să exprime acest corp și care sunt modalitățile care ne sunt la îndemână? Dar cele care nu ne sunt la îndemână? De unde și din ce începe un gest sau o mișcare? Cum reușim să transmitem o anumită stare prin asta? Și nu în ultimul rând ce înseamnă prezența scenică? Exercițiile le vom face individual și în grup, va fi nevoie bineînțeles de costum de mișcare și minte liberă ca întotdeauna.

Trainer: Istvan Teglas

Istvan Teglas (actor) a absolvit Universitatea de Artă Teatrală Târgu-Mureș, secția actorie. În trecut a fost actor angajat al Teatrului Odeon, iar momentan este angajat la Teatrul Național din București. În teatru a jucat în regia lui Alexander Morfov, Radu Afrim, Mihai Măniuțiu, Dragoș Galgoțiu, Felix Alexa. Spectacolele în care joacă pot fi văzute la Odeon, Metropolis, ArCub.

A participat în multe proiecte de teatru-dans, printre care unele inițiate de Andreea Novac, Gigi Căciuleanu, Vava Ștefănescu, Răzvan Mazilu. În afara țării a colaborat în două spectacole, Poonarc - în coregrafia lui Yoshiko Chuma la New York, și Travellers- în coregrafia lui Salome Schneebeli la Zurich, Elveția. A participat de asemenea la atelierele lui Florin Fieroiu, Cosmin Manolescu, Oboja Adu (Ghana).

Descriere

Atelierul își propune să le ofere participanților o altă perspectivă asupra ideii de "artist pe scenă”, într-o atmosferă relaxată, și să le ofere posibilitatea să exprime "ceea ce vor să fie în acel moment".

În cadrul acestui atelier se vor preda mici coregrafii pe melodii comerciale, precum și mișcări de bază pentru diferite stiluri de dans. De asemenea, atelierul va cuprinde și scurte reprize de follow-me în care participanții vor trebui să reproducă mișcări pe care le văd expuse de un lider. Toate acestea pe un colaj de melodii vechi și noi, cu mișcări specifice pentru fiecare melodie în parte.

Atelierul are la bază deviza "dansul exprimă ceea ce vrei să fii în acel moment". Astfel, pe parcursul atelierului, participanții vor invata că pot reda prin mișcare orice stare și emoție, că orice impuls de exprimare prin mișcare, orice vine din interiorul lor este corect, fiind mult mai important decât o tehnică impecabilă.

Trainer: Ionuț Dumitru (aka Piticu)

Ionuț Dumitru, cunoscut publicului sub numele de Piticu, este coregraf, dansator, dar și actor. Component al trupei Simplu, participant al emisiunii Dansez pentru tine, rol în distribuția filmului Un film Simplu, precum și coregraf și profesor de dans pentru diferite trupe de dans de copii și adolescenți cum ar fi Brothers Family, Red One, Ryan&Cezar, Ionuț Dumitru are o vastă experiență în lucrul cu tinerii.

Descriere

Construim partituri dramaturgice, monoloage fluide profund subiective. Explorăm ce ni se întâmplă în sfera personală. Pentru că personalul este întotdeauna reflecția socialului și politicului. Pentru că „eu” deschide un „noi” solidar. Învățăm să filtrăm ce trăim, ce simțim, ce gândim. Învățăm să transformăm un spațiu intim într-un teritoriu de cunoaștere și empatie colectivă. Scriem pentru că avem ceva de spus. Despre noi și despre lumea din jur.

Trainer: Mihaela Michailov

Mihaela Michailov este dramaturg și critic de artele spectacolului. Piesele ei sunt traduse în bulgară, engleză, franceză, germană, maghiară. Temele care o preocupă sunt explorarea istoriei recente și a transformărilor din post-socialism (ex: Capete înfierbântate, 13-15 iunie 1990, Sub Pământ, Valea Jiului după 1989, Ce-am fi dac-am ști), violența în școală și sistemul de educație autoritar (Copii răi, Amintiri din epoca de școală), discriminarea și abuzurile impuse de culturi majoritare – MASKAR (Între).

Mihaela Michailov este co-fondatoare a Centrului de Teatru Educațional Replika, co-inițiatoare a Gazetei de Artă Politică și co-fondatoare a Centrului de Artă Comunitară Vârsta 4 din cadrul Căminului de vârstnici Moses Rosen.

A ținut ateliere de dramaturgie cu grupuri de copii și adolescenți la Alexandria, Azuga, București, Petrila, Sibiu, Turnu-Măgurele, Berlin. A ținut conferințe și prezentări despre teatrul și dansul contemporan la București, Cluj, Iași, Avignon, Lublin, New-York, Paris, Viena, Tokyo.

Descriere

În cadrul acestui atelier participanții se vor familiariza cu tehnicile de documentare, observație și construcție teatrală utilizate în proiecte de Artă Activă precum Antisocial, #minor, Mail/praxis, Pentru că meriți. În cadrul celor trei întâlniri, fiecare participant va articula structura unei viitoare piese de zece minute, pornind de la povești biografice sau ale uneia din comunitățile din care participantul face parte.

Arta activă este forma de artă generată de ȋntâlnirea dintre membrii unei comunităţi şi artiştii care propun comunităţii respective posibilitatea de reprezentare prin acțiuni comunitare și produse artistice. Arta activă este forma de artă care are ca resursă dorinţa de a fi ȋmpreună cu alţi oameni, de a schimba poveşti şi experienţe, curiozitatea şi nevoia de a descoperi mereu noi mijloace, tehnici şi perspective.

Trainer: Bogdan Georgescu

Bogdan Georgescu este artist, observaţionist. Instrumente utilizate: dramaturgie, teatru comunitar, compoziţie video, producţie, intervenţie culturală, management de proiect. Georgescu dezvoltă prin proiectele sale din ultimii zece ani o metodă proprie de teatru pe care o numește Artă Activă.

A fost bursier Open Society Institute NY – UEP, în 2004, Cornerstone Theatre Company Institute, în 2005 și CEC Arts Link– Brown University RI – programul de scriere dramatică- în 2011. A participat ca artist sau trainer în numeroase festivaluri de teatru internaționale.

Printre premiile primite se numără: Premiul Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru (secția română) pentru Turneu la țară – proiect de Artă Activă și Teatru Comunitar (2010), premiul Cel Mai Bun Tânăr Artist pentru Romania! Te pup în cadrul Kontakt Festival, Torun, Polonia (2012), Premiul Special Iulian Vișa, în cadrul Galei Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu 2016 ș.a.

Descriere

Fotojurnalismul ne învață să privim cu alți ochi, dar și să ascultăm și să spunem poveștile oamenilor. Nu povești imaginare, ci unele adevărate de viață.

Prin fotojurnalism putem sensibiliza publicul asupra evenimentelor sau situațiilor care marchează lumea în care trăim și putem genera schimbare. Într-o eră digitală, în care propaganda și distorsionarea adevărului sunt la îndemâna oricui, e nevoie de (foto)jurnaliști onești care să le combată.

Program ateliere:

Ziua 1: Introducere teoretică: despre ce este fotojurnalismul, etica în fotojurnalism, construirea unei povești în imagini, prezentare diverse proiecte fotojurnalistice. Portfolio review - la cerere pentru cei care au deja un set de imagini pe care ar dori să-l supună discuției.
Ziua 2: Dezvoltare practică - ieșire pe teren pentru realizarea unei serii de fotografii (o poveste foto) pe o temă dată.
Ziua 3: Discuții despre fotografiile realizate pe teren, editare serie/construirea poveștilor foto.

Trainer: Ioana Moldovan

Ioana Moldovan este jurnalist și fotograf documentarist freelance din București, România. Reportajele ei au fost publicate de The New York Times, Al Jazeera English, Huffington Post, LensCulture, Radio France Internationale și Vice printre alții. A lucrat de asemenea la proiecte multimedia finanțate de Comisia Europeană și Fundația Friedrich Ebert.

În 2016, a participat la prestigiosul Eddie Adams Workshop, unde a primit și premiul The Bill Eppridge Memorial Award pentru excelență si adevăr în fotojurnalism. Ambasada Statelor Unite la București i-a acordat premiul Women of courage pentru activate remarcabilă în evidențierea adevărului prin fotojurnalism.

Fotografiile ei au au fost prezentate în piese de teatru, au illustrat cărți, precum și un eveniment internațional organizat de muzeul Grand Palais din Paris și au fost selectate de BuzzFeed în topul 40 of The Most Powerful Photographs Ever Taken.

Descriere

Un lucru pe care l-am înțeles în cei 13 ani care au trecut de când am început să fac poze este acela că fotografia funcționează ca un fixator pentru memorie. Țin minte mult mai bine fețele oamenilor pe care i-am fotografiat, locurile în care am fost în vacanță sau sentimentele pe care le aveam atunci când făceam o fotografie. Mi-am construit o istorie personală în imagini. Mă bucur să împart imaginile astea cu oricine și oricând.

Asta aș vrea să exersăm împreună în cadrul atelierului, să fotografiem oamenii cu care ne întâlnim și spațiile prin care trecem așa încât să le ținem minte. Mai târziu, când arătăm altora fotografiile, să le dăm senzația că au fost și ei acolo.

Trainer: Adrian Bulboacă

Adi a început să facă poze la 16 ani, în vara dintre clasa a X-a și a XI-a. După ce timp de aproape doi ani a fotografiat orice, de la melci la vopseaua de pe garduri, de la plăntuțe la arhitectură, și-a dat seama că ar fi bine ca pozele sale să aibă și o utilitate. Așa a început să fotografieze actori și spectacole de teatru. 10 ani mai târziu face în continuare ce a început, dar nu se oprește din a căuta alte subiecte care îl interesează. Începutul lui 2016 și l-a petrecut în tren: o lună în care a schimbat 103 trenuri și a fotografiat tot ce i-a venit să fotografieze. Nu stă niciodată mai mult de două săptămâni într-un loc, nici măcar acasă. “În felul ăsta sunt sigur că nu o să mă plictisesc nici de fotografie nici de viață, în general”, spune Adi.

Descriere

În cadrul atelierului vom descoperi cum se spune o poveste în imagini și cum, prin montajul acestor imagini, putem influența gândurile și emoțiile spectatorului.

În prima parte a atelierului vom descoperi cum limitele dintre ce înseamnă ficțiune și ce înseamnă documentar pot fi uneori înțelese greșit și cum filmul presupune o multitudine de elemente, indiferent de cum ajungem să îl numim. Spre exemplu unele documentare pot fi prezentate ca ficțiune sau în galerii de artă.

În a doua parte a atelierului participanții vor prezenta fiecare câte max. 10 minute filmate de ei în prealabil, în care pot arăta ce simt, rutina lor de zi cu zi, prietenii, orașul lor sau orice situație cu care rezonează. Filmulețele vor fi discutate în detaliu cu fiecare participant pentru a-i ajuta să exprime ceea ce vor să exprime, să înțeleagă cum montajul poate influența percepția asupra unei situații date și să-i încurajeze să gândească critic și să fie atenți în jurul lor, căci orice lucru de lângă noi este un potențial subiect de documentar.

Trainer: Ivana Mladenovic

Ivana Mladenovic s-a născut în Serbia. După ce a studiat dreptul la Belgrad, s-a mutat la București unde a absolvit Regie de Film la U.N.A.T.C. București. În 2011 și-a finalizat cursurile de masterat la aceeași universitate. Filmele sale de scurtmetraj au fost proiectate la diferite festivaluri internaționale. În 2009 Ivana a început lucrul la primul său documentar de lungmetraj, Lumea în pătrățele, proiect pe care l-a finalizat trei ani mai târziu. Filmul urmărește povestea a trei foști deținuți după eliberarea acestora din închisoare. Documentarul a fost dezvoltat în cadrul atelierelor de actorie organizate la penitenciarul Jilava de Florin Șerban, care a invitat-o să i se alăture în proiect. Lumea în pătrățele a avut premiera la Festivalul de Film Tribeca (New York, SUA) în aprilie 2012, câștigând ulterior și premiul Heart of Sarajevo and premiul Gopo Award pentru cel mai bun documentar. A interpretat rolul Solange din filmul Inimi Cicatrizate, regizat de Radu Jude în 2016. Ivana este în momentul de față în post-producție cu primul său film de lungmetraj de ficțiune, Soldații, ce urmează să aibă premiera în 2017.

Descriere

Atelierul este o introducere în domeniul cinematografiei și își propune să-i familiarizeze pe participanți cu echipa de filmare, tehnologia, terminologia și limbajul cinematografic. De la importanța felului în care scrii și paginezi un scenariu, până la detaliile de scenografie – se va discuta importanța fiecărui membru în echipa creativă, rolul acestuia, uneltele pe care acesta le folosește și felul în care aportul lui creativ ajută la realizarea unui produs final coerent – filmul.

Atelierul are și o dimensiune aplicată, axată pe colaborare și care le permite participanților să experimenteze cu noțiunile pe care le-au învățat în timpul celor 3 zile de lucru – se vor face exerciții scurte, filmate și montate, pe niște teme date și cu reguli simple, clar definite.

Trainer: Nicolae Constantin Tănase

Nicolae Constantin Tănase și-a început studiile la F.A.M.U. și a terminat regie-film în cadrul U.N.A.T.C. București. Filmul de licență, Outrageously Disco, a câștigat numeroase premii, iar primul scurt-metraj independent, BLU, i-a adus premiul Cel mai bun scurt metraj Romanesc la Festivalul Internațional de film Transilvania (TIFF), precum și alte premii la festivaluri internaționale. În 2013 a primit premiul pentru 'Tânără Speranță' la Gala Premiilor Gopo. Scurt-metrajul său, 12 minute, a făcut parte din selecția festivalurilor Namur IFF, Thessaloniki IFF, TIFF.

Lungmetrajul de debut Lumea e a mea a avut premiera în cadrul Zilelor Filmului Românesc la TIFF, unde a și câștigat Premiul pentru cel mai bun debut. Apoi, la Karlovy Vary, în secțiunea 'East of West”, filmul a primit o Mențiune Specială a Juriului, apoi Trofeul ANONIMUL, iar la Cottbus a primit anualul Discovery Award. În momentul de față Nicolae finalizează al doilea său film Cap si Pajură – care va avea premiera în 2018.

Descriere

Un workshop de idei creative, mai mult improvizate, ce are ca finalitate definirea skill-urilor de bun improvizator când vine vorba de medii artistice.

Vom participa împreună la o călătorie muzicală inspirată din stările și emoțiile actuale peste care vom presăra instrumente și voci cat mai originale. Dacă ai voce sau știi să cânți la un instrument te așteptăm să încerci experiența atelierului de Freestyle. Suntem siguri că o să îți placă.” (AFO&Alin)

Traineri: Emi Popa (AFO) și Alin Stoianovici

Emi Popa zis și AFO este un muzician român născut și crescut în Constanța, dar care își desfășoară activitatea artistică în București. Și-a început cariera ca MC la battle-urile organizate în Bucureștii anilor 2000 și stă în spatele multor proiecte muzicale din Underground. În prezent activează în proiectul Cred Că Sunt Extraterestru, dar se ocupă și de organizarea evenimentelor Battle ON Arena și Freestyle Show, evenimente 100% bazate pe improvizație.

Alin Stoianovici, născut la Timișoara, activează în domeniul artistic de peste 20 de ani. Cele mai recente colaborări sunt cu Teatrul Național din Timișoara, Teatrul Național din Cluj-Napoca, Nuevo Tango Quintet și Subcarpați.

Descriere

Un atelier de idei creative ce va avea ca scop final realizarea unui moment muzical cu accente sincretice. Vom descoperi împreună ce înseamnă să faci muzică, vom învața să recunoaștem și să ne identificăm cu emoția transmisă de muzică și nu în ultimul rând vom trece împreună prin procesul de creație al unui act artistic muzical și a folosirii imaginației ca element de legătură între idee și realizarea ei.

Un concert este un eveniment de mare însemnătate, o întâmplare importantă, un fenomen instantaneu şi un experiment în acelaşi timp. Un moment intim şi o stare profundă în care sufletul nostru vorbeşte.

Traineri: Alexei Țurcan, Bogdan Gugu, Raluca Stratulat

Alexei Țurcan este născut în Republica Moldova, a urmat cursurile Universității Naționale de Muzică din București și locuiește în Romania din 1999, timp în care a cântat și a compus în diverse trupe și proiecte muzicale precum Tomma Alistar, Travka sau Discoballs. Cântă la mai multe instrumente și a experimentat de-a lungul timpului diverse arii sonore cu fiecare proiect al său. De-a lungul timpului a colaborat cu numeroase trupe sau artiști români, iar în ultimii 3 ani, Alexei a semnat coloane sonore la câteva filme și spectacole de teatru.

Bogdan Gugu a absolvit U.N.M.B. și activează ca Șef al partidei de clarinet la Filarmonica Pitești. În paralel, conduce cvintetul de suflători Fonetic quintet alături de care susține concerte educative în peste 19 școli din sectorul 5, cu povestea muzicală Petrică și lupul, promovând instrumentele de suflat din orchestra simfonică. Deasemenea, a obținut atestatul de impresar artistic de la Ministerul Culturii, implicându-se în management cultural și diverse proiecte cultural-educative, câștigând 2 proiecte cu Asociatia Kalelarga la ArCub, asociație înființată alaturi de colegii săi din Tomma Alistar.

Violonista Raluca Stratulat cântă muzică clasică, în diverse formații camerale sau ca solist. A avut multiple participări în cadrul unor festivaluri de muzică clasică și contemporană și a obținut o serie de premii naționale și internaționale, susținând concerte și recitaluri în România, Olanda, Finlanda, Grecia, Austria, Germania, Ungaria, Belgia, Italia și S.U.A.

Cei trei muzicieni formează varianta live band a proiectului Tomma Alistar - un proiect care poate fi încadrat (și) în zona muzicii electronice, un concept în spatele căruia se află muzicianul Alexei Țurcan, ce a susținut live-session-uri în Control, Colectiv, Fratelli Espresso Bar, Shelter (Cluj), Festivalul Filmul de Piatra by Bits&Bats (Piatra Neamț), Festivalul Femei pe Mătăsari etc.

Descriere

theDJ, școala de Mixing și Turntablism înființată în 2013 de Artskul împreună cu DJ Undoo, va susține un atelier de mixing și scratch în care își propune să le arate participanților, cum faci ei, digeii adevărați.

Pe parcursul celor trei zile de atelier, participanții vor învârti lumea de pe pick-up, vor învăța tehnici de scratch pe plăci de vinil, vor învăța să aleagă piese și să facă treceri spectaculoase, și vor descoperi cum pot lega mai multe melodii în mod corect.

Atelierul se va desfășura într-o atmosferă relaxată, de joacă și poveste.

Trainer: DJ Undoo

DJ Undoo este DJ și producător român ce-a scris istorie în hip-hop-ul românesc în cei 16 ani de carieră.

Câștigător al premiului publicului la DMC Online Championship în 2011, a fost primul DJ român participant la Redbull Threestyle Championship în Toronto, selectat tot de public. Cel mai recent album The Crown of Life, "street smart, wise lyrics & uplifting moods", a fost lansat în 2015 și include colaborări cu Bean de la Subcarpați, Kent Archie de la The Bridge Committee sau Raku.

În 2013, a pus bazele școlii theDJ în parteneriat cu Artskul unde a crescut șase generații de elevi din rândul cărora s-au format DJs de succes. A susținut workshopuri short version de DJing la Electric Castle în 2014, Summer Well în 2015, Creative Est 2015 și 2016, transformând de fiecare dată școala în spectacol.

formare de formatori.

Această secțiune a fost lansată în 2013 și are ca obiectiv facilitarea accesului trainerilor și coordonatorilor de trupe la noi metode de educație alternativă. Invitații care susțin aceste ateliere sunt specialiști din domenii conexe, cu background național și internațional.

Această secțiune își propune dezvoltarea continuă atât a participanților, cât și a celor care îi pregătesc.

 

Miklós Bács

Miklós Bács este actor al Teatrului Maghiar de Stat şi prof. univ. dr. abilitat la Facultatea de Teatru şi Televiziune din cadrul U.B.B. Cluj. Cariera sa cuprinde peste 70 de roluri în teatru, film, televiziune şi radio, peste 20 de spectacole regizate şi peste 80 de participări la  festivaluri de teatru naţionale şi internaţionale. A colaborat cu regizorii: Tompa Gábor, Silviu Purcărete, Yuri Kordonski, Mihai Măniuţiu, Eli Malka, Bocsárdi László, David Zinder, Tony Gatliff etc.

Ca pedagog, este unul dintre membrii corpului profesoral fondator al şcolii de teatru din Cluj, coordonatorul a cinci generaţii de absolvenţi ai secţiei române şi iniţiatorul în 2004 al festivalului studenţesc Galactoria. A organizat şi condus numeroase ateliere şi a fost invitat să susţină cursuri de măiestrie la diferite universităţi internaționale. La rândul său a participat la cursurile/atelierele conduse de Yoshi Oida, Anatoli Vasiliev, David Zinder, Eugenio Barba, Marcia Carp, David Esrig şi Robert Cohen.

Pe lângă premiile colective primite pentru spectacolele la care a contribuit, a fost distins şi cu premiile: Bánffy 2003, Premiul pentru cel mai bun actor în rol principal la FestCo 2007, Premiul Reprezentativităţii U.B.B. 2008, Premiul Amza Pellea 2013 și Premiul special Uniter 2016. 

Liviu Romanescu

Liviu Romanescu este actor, traducător, producător și facilitator de workshopuri. A absolvit actoria la U.N.A.T.C „I.L.Caragiale”, continuându-și trainingul în Marea Britanie la The Oxford School of Drama. 

În calitate de actor, Liviu colaborează cu teatre atât în plan național – LUNGS (Teatrul ACT), Emancipare (Teatrul de Comedie), Paganini (Teatrul Metropolis), cât și internațional – Spent. (SOHO Theatre, Londra), Sanguine (Vault Festival, Londra), Ashes Afar (Edinburgh Fringe Festival). Din 2015, Liviu este director artistic al companiei internaționale româno-britanice Vanner Collective.

Spectacole de teatru tânăr

În urma preselecţiei, pe scena de la Ideo Ideis joacă an de an nouă trupe de amatori, din toată  ţara. Pe parcursul a trei zile participanţii prezintă în faţa mentorilor spectacolele cu care s-au înscris. 




trupe
participante

Începând cu ediţia 9, Ideo Ideis renunţă la secţiunea Competiţie, fiind un festival construit pe ideea de echipă şi pe principiul dezvoltării personale în relaţie cu ceilalţi. În urma preselecției, în această secțiune, numită acum Spectacole de teatru tânăr, intră an de an 8 trupe de teatru de liceeni din România și o a 9-a trupă locală, câștigătoarea festivalului pauza_de_teatru.

de Elise Wilk

 

Dani, Bianca, Boogie, Robert, Roxana și Flori sunt 6 tineri adolescenți care au probleme în familie, lăsați sau scăpați de sub control de către părinții lor. Acest lucru îi va determina să-şi creeze o fascinantă lume imaginară în care o pisică verde, un personaj fantastic născut în mintea lui Dani, este cheia întregii poveşti.

 

DISTRIBUȚIE:

Vlad Ionuț Popescu 

Alexandru Popa 

Darius Corneci

Elena Zamfirescu 

Angelica Vlad 

Teodora Stan 

 

REGIE ȘI SCENOGRAFIE: Vlad Ionuț Popescu

Durată spectacol: 40 min.

de Alexandru Kirițescu

 

Gaiţele este una dintre cele mai iubite comedii de moravuri din dramaturgia românească. Acţiunea se petrece în casa Anetei Duduleanu, văduva marelui moşier, Tasse Duduleanu, pe care o împarte cu fiica ei cea mică, Margareta, soţul acesteia, Mircea Aldea şi două menajere. În casă îşi va face apariţia şi Wanda Serafim, de la Paris, nepoată a moşierului, care îl va seduce pe Mircea Aldea.

 

DISTRIBUȚIE:                    

Aneta Duduleanu: Roxana Viziru

Zoia: Florentina Bădărău 

Lena: Oana Maria Budurea

Colette Duduleanu: Diana Gogea 

Wanda Serafim: Mădălina Valentina Stavarache

Margareta Aldea: Ana Maria Iordăchioaia 

Fraulein: Zîrnoianu Gina 

Mircea Aldea: Vilae Cătălin Alexandru 

Ianache Duduleanu: Ghena Georgian 

 

REGIE: Vilae Flori Luminița

COLOANĂ SONORĂ: Vilae Cătălin Alexandru 

Durată spectacol: 40 min.

de Elise Wilk

 

În acest spectacol veți descoperi poveștile lui Miki, Lena, Alex, Bobo, Laura și Andra. Povești prin care toți trecem sau am trecut: vreau să fiu la fel de cool ca el, nu sunt destul de bun pentru ea, sunt prea grasă, ce o să creadă lumea?

Avioane de hârtie este un spectacol despre reacțiile copiilor la lipsa unui spirjin moral în familie și despre măștile pe care ni le punem pentru a ne apăra. 

 

DISTRIBUȚIE:

Andra: Anamaria Teleleu

Bobo: Maria Guțu

Miki: Ionuț Popa

Lena: Miruna Dobrotă

Alex: Bogdan Tulbure

Laura: Anda Pîrvulescu

Adolescenți: 

Ioana Frandeș

Tudor Șuteu

Diana Ciobotaru

 

REGIE: Anca Maria Băcanu

SCENOGRAFIE: Anca Maria Băcanu

Durată spectacol: 45 min. 

de John Cariani

 

O noapte senină. Șase băieți și opt fete. Un oraș mic, genul de oraș în care „nu se întâmplă nimic niciodată”. Exceptând această noapte senină.

Odată cu aurora boreală apar personaje neașteptate, cuvinte nespuse, sentimente intense, reacții impulsive, momente de sinceritate totală, care sunt pe cât de comice, pe atât de sensibile, pe cât de absurde, pe atât de veridice.

 

DISTRIBUȚIE: 

Andra Cincean

Dan Cicioc

Sergiu Medan

Alexandra Bodnar

Amalia Gherasim

Șerban Ghilvaci

Pamela Iobaji

Alexandra Avram

Timeea Dumitrean

 

REGIE: Alexandra Vanci și Eduard Bîndiu

Durată spectacol: 45 min.

de Enda Walsh

 

Chatroom vorbește despre frustrările adolescenților vărsate pe internet, unde libertatea de a nu avea o identitate poate crea nedreptăți. Cei șase protagoniști își părăsesc identitatea și se transformă în clișee care experimentează adolescența: o trecere de la ruinele lumii copilăriei la cea a adulților care e încă inaccesibilă. În această perioadă de tranziție ei nu se regăsesc nicăieri, nici în lumea familiei, nici lângă prietenii și poveștile copilăriei care se deformează din cauza transformărilor pe care le trăiesc. Astfel, sunt măcinați de o călătorie fără sens. Ce scop își găsesc și, mai ales, cum și-l găsesc?

 

DISTRIBUȚIE:

William: Alexandru Gorghe

Eva: Diana Amitroaie

Emily: Anamaria Codiță

Jack: Robert Onofrei   

Jim: Alexandru Andrian

Laura: Diana Bălăucă

 

Umpalumpaz:

Anamaria Rusu

Adela Bradu

Iuliana Balan

Irina Ciobanu

Larisa Fedeleș

Ilinca Hangan

Ruxandra Moraru

Bianca Sălceanu

Anamaria Vieru

Ramona Andrieș

Bianca Plăcintaru

Diana Știr

Cristiana Boboc

Antonia Scutaru    

 

O doamnă: Doriana Mihai

 

REGIE: Alexandru Gorghe

SCENOGRAFIE: Atelierul de Teatru cu puțin ajutor din partea prietenilor Toma, Lenuș și Gelu

Durată spectacol: 45 min.

Vremea să iubești, vremea să mori spune fără rețineri o poveste din timpul comunismului est-german, despre tinerii de atunci, despre problemele lor, despre petreceri, relații, părinți, despre nevoia lor de libertate.

Spectacolul este alcătuit din trei părți. Inocența și bucuria sunt prezente în cea dintâi, în timp ce în a doua parte lucrurile devin mai serioase. Iubirea nu mai încape în glumițe asortate cu sunete caraghioase; iubirea doare, dar tot ne atrage. În cea de-a treia parte, după șapte ani, zidul a căzut, iar tinerii devin adulți. 

 

DISTRIBUȚIE:

Ștefana Micu 

Oana Jipa  

Eva Cosac 

Irina Artenii

Teo Dincă 

Matei Bumbuț 

Irisz Kovacs 

Elena Smîntînă 

Matt Garvey 

Bogdan Iancu 

Agata Tabacu

Iustin Frujină

Ramona Niculae

Ștefan Iancu

Horia Rădoi-Dițescu

Valentina Kocsis

 

 

REGIE: Ana Cucu

Durată spectacol: 50 min.

adaptare după I. L. Caragiale

 

În spectacolul Carajale, ,,micuțul mariner” nu mai este centrul universului, ci devine scheletul care leagă mai multe episoade din viaţa cotidiană. Micuţa preoteasă de la mănăstire îşi pierde eșarfa, soţia lui Lefter dă bilete câștigătoare în schimbul a 10 farfurii şi, în tot timpul acesta, Pristanda încă mai numără steagurile.

O comedie savuroasă, plină de haz şi energie, acompaniată de cântecele lăutarilor, spectacolul promite să aducă în faţa spectatorilor un univers aproape ireal, dar care surprinde adevărata faţă a lumii.

 

DISTRIBUȚIE:

Goe: Şerban Lazarovici

Mamiţa: Ştefana Feciuc

Mam’ mare: Mălina Andreescu

Tanti Miţa: Sorina Budeanu-Mihalachi

Lefter: Ioan Agavriloae

Doamna Lefter: Georgiana Loghin

Menajera: Anastasia Mateiuc

Protopopescu: Alexandru Gaşler

Lăutar/Candidat: Theodor Şoptelea

Lăutar: Raluca Balan

Lăutar/Candidat: Monica Chirilă

Lăutar/Aristița Piscupescu: Ana Baciu

Lăutar/Pandele: Radu Ganea

Controloarea: Mara Iacob

Mitică: Teofan Dascălu

Iordache: Andrei Cozmaniuc

Poliţistul Pristanda: Gheorghe Pîslaru

Lache: Tudor Cardaş

Tache: Ştefan Cojocariu

Nepoata: Alexandra Mandraburcă

Mătuşa: Tania Iosub

Ţâca: Adelina Aniţei-Micu

Femeie romă: Raluca Dreţcanu

Femeie romă: Adina Bejenariu

Femeie romă: Măriuca Radu

Femeie romă: Ama Beschieru

Femeie romă: Ruxandra Helici

Bătrâna romă: Mădălina Aconstantinesei

Primarul: Denis Budăi

Fata cu ziarele: Ramona Chistruga

Tincuţa: Caterina Radu

Barman: Niţu Bianca

Protopopeasca: Ramona Bizbac

Măndica: Andreea Isac

 

REGIE: Nistor Mirela

Durată spectacol: 50 min.

de Elise Wilk

 

Spectacolul Avioane de hârtie redă o lume gri, o lume în care sunt surprinse viețile a cinci adolescenți de vârste apropiate, ai căror părinți sunt plecați în străinătate. Grupul de prieteni e destabilizat de apariția lui Miki, tipul cel nou. Deși are o mulțime de lucruri în comun cu ceilalți, integrarea acestuia se transformă într-o adevărată luptă. 

 

DISTRIBUȚIE:

Alex: Niculae Sava

Miki: Manole Mircea

Bobo: Zaharia Andrei

Lena: Balica Andreea

Laura: Popa Simona

 

REGIE și SCENOGRAFIE: Nechifor Bogdan

COLOANĂ SONORĂ: Alain Delon - Șuie Paparude feat. Ilona Brezoianu 

Durată spectacol: 45 min

de Ionuț Oprea

 

Home este povestea unor adolescenţi dintr-un centru de reeducare pentru minori. Închişi, izolaţi de societate şi forţaţi să urmeze o mulțime de reguli. Planul educatorilor este dat peste cap de „băiatul nou”, care îi convinge pe ceilalţi să i se alăture în încercarea de a evada din centru. Băieţii îşi unesc forţele şi reuşesc să facă o prostie cât toate boacănele lor la un loc. Home este despre vârsta adolescenţei şi despre tot ceea ce vine la pachet cu asta: alegeri greşite, rebeliune, dispreţ faţă de orice fel de autoritate, lipsa de modele, asumarea sau neasumarea unui destin.

 

DISTRIBUȚIE:

Alin Coman

Antonio Marin 

Nicoleta Ghiţă

Ilie Horvat 

Marian Costache 

Andreea Ioniţă 

Gabor Bondi 

 

REGIE: Ionuț Oprea

SCENOGRAFIE: Ana Hristina Lipoviceanu

COLOANA SONORĂ: Sever Andrei

Durată spectacol: 50 min.

mentori.



Medeea Marinescu
Mentor

Mentor

Medeea Marinescu este actriţă, absolventă a U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”. Medeea jucase încă de pe băncile facultăţii pe scena teatrelor Casandra, UNU, Româno-american şi Odeon, prezentase câteva emisiuni de divertisment la TVR 1 şi Antena 1 şi avea şase premii de interpretare. În ultimii ani a jucat în filme franţuzeşti precum Je vous trouve très beau (r. Isabelle Mergault, 2005), Une femme piégée (r. John Murlowski, 2009), Un homme très recherché (r. Anton Corbijn, 2014).
Printre cele mai recente producţii teatrale din distribuția cărora face parte se numără Fă-mi loc! (r. Radu Beligan, 2012) și Hoți (r. Radu Afrim, 2014). Anul 2017 a fost marcat de lansarea a unui nou proiect din care Medeea face parte, spectacolul de teatru UFO (Teatrul Național I.L.Caragiale, r. Bobi Pricop).

Andi Vasluianu
Mentor

Mentor

Andi Vasluianu este actor, absolvent al  U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”. Printre lungmetrajele la care a lucrat se numără: Furia (2002), Hârtia va fi albastră (2006), ambele în regia lui Radu Muntean, Tinerețe fără tinerețe (r. Francis Ford Coppola, 2007), California Dreaming (nesfârşit) (r. Cristian Nemescu, 2007), film care a obţinut premiul Un Certain Regard, la Festivalul Internațional de Film de la Cannes și Despre oameni și melci (r. Tudor Giurgiu, 2012).
Andi Vasluianu este actor al Teatrului Dramatic Toma Caragiu, din Ploieşti. Activitatea sa teatrală numără spectacole precum: Burghezul gentilom, Amărăștenii, Năpasta, Furtuna (Teatrul Toma Caragiu), Jocul de-a adevărul (Teatrul Metropolis), Shape of things, Capra cu trei iezi (Teatrul ACT) și C.E.O. (Teatrul de Comedie). Andi Vasluianu face parte și din distribuția spectacolului Efecte colaterale (Teatrul Nottara, r. Vlad Zamfirescu, 2017). Anul 2017 i-au adus lui Andi două noi colaborări în cinema: cu regizorul James Pillion (pentru filmul Departe de tine) și cu regizorul Sergiu Celebidachi (pentru filmul Octav).

Marius Manole
Mentor

Mentor

Marius Manole este actor, absolvent al Universităţii de Arte „G. Enescu” din Iaşi, secţia Actorie şi al  U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”, secţia Coregrafie. 
Printre spectacolele care îi rezumă activitatea teatrală se numără: Plaja (Teatrul Maria Flilotti, r. Radu Afrim, 2004), Visul unei nopţi de vară (Teatrul Național I.L.Caragiale, 2004), Gândirea (Teatrul Național I.L.Caragiale) și Inimă de câine (Teatrul Național I.L.Caragiale, r. Yuri Kordonsky, 2005).
Câteva dintre cele mai recente spectacole ale sale sunt Magic Național  (r. Ion Caramitru, 2017) și Memoria apei (r. Erwin Simshenson, 2017) în care acesta joacă alături de Medeea Marinescu pe scena Teatrului Național I.L.Caragiale, București. 
Printre premiile și nominalizările primite de Marius se numără: nominalizare UNITER 2006 - Rol principal masculin pentru rolul Sharik din Inimă de câine și Premiul Ministerului Culturii şi Cultelor pentru rolul Puck din Visul unei nopţi de vară.

Vlad Zamfirescu
Mentor

Mentor

Vlad Zamfirescu este actor de teatru, film şi televiziune, cunoscut publicului din numeroase producţii teatrale precum D-ale Carnavalului (Teatrul Nottara, r. Horaţiu Mălăele), American Buffalo (Teatrul Act, r. Cristi Juncu, 2005), Iluzii (Teatrul Act, r. Cristian Juncu, 2013) și filme de lungmetraj precum Italiencele (r. Napoleon Helmis, 2004) și Orient Expres (r. Sergiu Nicolaescu, 2004). Vlad Zamfirescu a regizat spectacolele Forma lucrurilor și Cupluri de la Godot Café-Teatru, iar cel mai recent proiect regizoral al său este spectacolul Efecte colaterale de la Teatrul Nottara. 
 
Printre premiile câştigate se numără: Premiul pentru debut al UNITER pentru interpretarea rolului Frederik din Pelicanul (Teatrul Levant, r. Cătălina Buzoianu, 1994) şi Premiul Special al juriului la Festivalul de la Braşov acordat pentru interpretarea rolului John din spectacolul BASH - O Trilogie Contemporană (Teatrul Act, r. Vlad Massaci, 2001).

Cătălin Ştefănescu
Mentor

Mentor

Cătălin Ştefănescu este membru al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru,  membru UNITER,  realizator şi gazdă a uneia dintre cele mai longevive și apreciate emisiuni culturale, Garantat 100%, de la TVR 1.
A obţinut numeroase premii pentru reportajele şi filmele documentare realizate sub acest generic: Premiul APTR pentru emisiune culturală şi pentru magazin cultural (2002) și Premiul pentru cel mai bun documentar românesc - Penitenciar (prezentat, printre altele, la Festivalul Internaţional de Film Antropologic - Sibiu). Cătălin Ștefănescu a scris și regizat spectacolul Vanilla Skype (Teatrul Act și asociația T.E.T.A., 2017) din distribuția căruia fac parte președintele onorific al festivalului Ideo Ideis, Marcel Iureș, patru dintre mentorii festivalului Andi Vasluianu, Medeea Marinescu, Marius Manole și Vlad Zamfirescu, dar și Alexandru Ion, Vladimir Purdel și Mircea Postelnicu, tineri actori, organizatori ai festivalului. Alte două piese de teatru scrise de Cătălin Ștefănescu au fost montate recent de Alexandru Dabija la Teatrul Național Radu Stanca Sibiu (spectaolul Moroi) și la Teatrul ACT (spectacolul ‘N-ai tu treabă!).

Dorina Chiriac
Mentor

Mentor

Dorina Chiriac a absolvit U.N.A.T.C „I.L.Caragiale” și este actriță a Teatrului de Comedie din București încă de la absolvire.  
În anul 2009, a primit premiul pentru Cea mai bună actriță în rol principal la premiile UNITER, pentru rolul Ioana din spectacolul Ioana și focul (Teatrul de Comedie, r. Ioana Buzoianu, 2008). În cadrul FestCo a primit premiul pentru Cea mai bună actriță în rol secundar în anul 2012 pentru rolul Cetățeanul turmentat din spectacolul O scrisoare pierdută de I.L Caragiale (Teatrul de Comedie, r. Alexandru Dabija, 2011). Dorina a regizat spectacolele Noi4 (independent, 2011), O piesă deșănțată (independent, 2012), dar și Opposites Attract (Teatrul Metropolis, 2008).
Dorina Chiriac a apărut și în diferite producții cinematografice precum Terminus paradis (r. Lucian Pintilie, 1998), Amen (r. Costa Gavras, 2000), Furia (r. Radu Muntean, 2001), Fix Alert (r. Florin Piersic Jr., 2005). În 2017, Dorina Chiriac joacă în spectacolul Micul Prinț (r. Alexandru Dabija), la Teatrul de Comedie din București.

Pavel Bartoș
Mentor

Mentor

Pavel Bartoș a studiat la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj, Facultatea de Teatru, în clasa prof. univ. Marius Bodochi. Din 2001 este angajat al Teatrului Odeon din București unde poate fi văzut în spectacolele Svejk (r. Alexandru Dabija, 2017) și Family Affairs (r. Radu Afrim, 2015). Tot cu Alexandru Dabija a colaborat și pentru spectacolele Titanic Vals (2013) și C.F.R. – Cometa, Copilul și Cățelul (2012).
 
Pavel Bartoș a avut roluri si în numeroase producții cinematografice cum ar fi: Jumătate de oraș face dragoste cu cealaltă jumătate (r. Florin Șerban, 2002), Martor Ocular (r. Costa Gavras, 2001), Callas Forever (r. Franco Zefirelli, 2002) și Cold Mountain (r. Anthony Minghella, 2003). Este cunoscut, de asemenea, pentru numeroasele roluri în serialele de televiziune românești, iar în prezent este prezentator al emisiunilor Vocea României și Românii au talent.

Șerban Pavlu
Mentor

Mentor

Șerban Pavlu este actor de teatru și film, absolvent al U.N.A.T.C „I.L.Caragiale”. A făcut parte din numeroase producții cinematografice precum Aferim (r. Radu Jude, 2015), Câinele Japonez (r. Tudor Jurgiu, 2013), Terminus Paradis (r. Lucian Pintilie, 1998) și Toată lumea din familia noastră (r. Radu Jude, 2012), pentru care a primit premiul Gopo, în 2013, pentru Cel mai bun actor în rol principal.
 
Angajat al Teatrului Bulandra din București, Șerban Pavlu face parte din distribuția a numeroase producții ale teatrului cum ar fi Rața sălbatică (r. Peter Kerek, 2015) sau Artă (r. Cristian Juncu, 2010). Acesta joacă și pe scena Teatrului de Comedie în spectacolul Cum am învățat să conduc (r. Eugen Geymant, 2013). Cele mai recente producții teatrale din distribuția cărora Șerban Pavlu face parte sunt Cutia Pandorei (ARCUB, r. Filip Alexa, 2015) și Creditul (Godot Cafe-Teatru, r. Mihai Constantin, 2016).

Ofelia Popii
Mentor

Mentor

Ofelia Popii este actriță, absolventă a Facultății de Teatru a Universității Babeș-Bolyai, Cluj- Napoca. Angajată a Teatrului Național Radu Stanca din Sibiu, face parte din numeroase distribuții ale teatrului din care amintim Oameni obișnuiți și Solitaritate (r. Gianina Cărbunariu, 2017, 2013), Lecția (r. Mihai Mănuțiu, 2015) și Faust (r. Silviu Purcărete, 2007) pentru care i-a fost acordat premiul UNITER pentru Cea mai bună actriță în rol principal și premiul Harold Angel, la Festivalul Internațional de la Edinburgh. 
Ofelia Popii a fost nominalizată de două ori la premiul UNITER pentru rolurile din spectacolele Breaking the Waves sau Viața binecuvântată a lui Bess ( r. Radu-Alexandru Nica, 2009) și Platonov ( r. Alexandru Dabija, 2012). 
Undeva la Palilula (r. Silviu Purcărete, 2010), Quod erat demonstrandum (r. Andrei Gruzsniczki, 2012) și Rocker (r. Marian Crișan, 2012) sunt câteva dintre producțiile cinematografice din care actrița face parte. În 2017 Ofelia Popii joacă la Teatrul Radu Stanca în spectacolul regizat de Gianina Cărbunariu Vorbiți tăcere?

Marcel Iureș
Preşedintele de onoare al Festivalului

Preşedintele de onoare al Festivalului

Marcel Iureş este preşedinte al Fundaţiei Cultural Artistice Teatrul ACT, punând bazele primei scene independente de teatru din România. Cele mai recente proiectele ale sale sunt spectacolele Absolut! după Ivan Turbincă, Păi… despre ce vorbim noi aici, domnule? (Teatrul ACT, r. Alexandru Dabija, 2011 și 2014) și Vanilla Skype (Teatrul ACT și asociația T.E.T.A., r. Cătălin Ștefănescu, 2017). 
Lungmetrajul Octav (r. Serge Ioan Celebidachi), în care actorul deține rolul principal, se află în post-producție și va apărea în 2017.

Cariera sa internațională a început odată cu turneul din 1994, susținut în Marea Britanie cu spectacolul Richard al III-lea, în regia lui Mihai Mănuțiu și a continuat cu roluri importante în filme ca: Amen. (r. Costa-Gavras, 2002), Războiul lui Tom Hart (r. Gregory Hoblit, 2002), Goal! (r. Danny Cannon, 2005), Pacificatorul (r. Mimi Leder, 1997), dar și în serialul Strike Back.

experiențele.


-

spectacole invitate.

Casa de Cultură Alexandria

În fiecare dintre serile festivalului, Ideo Ideis găzduiește spectacole de teatru profesionist. Acestea sunt deschise atât participanților din festival, cât și publicului din Alexandria.

Teatrul Național „Radu Stanca”, Sibiu 

     

Mal/praxis este un proiect de artă activă dezvoltat împreună cu studenți masteranzi și profesori de arta actorului ai Departamentului de Artă Teatrală din cadrul Universității „Lucian Blaga” Sibiu, în coproducție cu Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu. 

 

Mal/praxis este ultima parte a trilogiei Câtdedepartesuntemdepeșteriledincareamieșit?, primele două părți fiind Antisocial și #minor. 

 

Dacă în Antisocial și #minor aparenta soluționare a problemelor se face prin numirea unui vinovat, Mal/praxis analizează situația în care vinovatul este cunoscut, dar din varii motive – frică, jocuri de putere, salvarea unei minime stabilități – nimeni nu ia nicio măsură, iar consecințele sunt, evident, catastrofale.

 

DISTRIBUȚIE: 

Codruța Vasiu

Cristina Ragos

Ștefania Marola

Cristina Blaga

Alexandra Gavrilov

Alexandra Spătărelu

Raj-Alexandru Udrea

 

UN SPECTACOL DE: Bogdan Georgescu

MANAGER PROIECT: Claudia Domnicar

ASISTENT MANAGEMENT: Maria Popovici

SOUND DESIGN: Bogdan Ropcean

LIGHT DESIGN: Dorin Părău

GRAFICĂ: Dan Perjovschi

 

Durată spectacol: 1h

Restricție de vârstă: 18+

Traducerea și adaptarea: Horia Suru și Florin Piersic Jr.

 

POINT, București

 

Un spectacol despre cât suntem dispuși să facem pentru cei pe care îi iubim.

O mie de motive spune povestea unui om care în diferite etape ale vieții caută lucrurile frumoase din oameni și din tot ce-l înconjoară, ca să înțeleagă mai bine cine este și ce-i cu lumea asta!” ( Horia Suru )

Duncan Macmillan e pescarul care aruncă momeala. Horia Suru e scafandrul care stă la pândă și o vede. Iar eu sunt doar un peștișor rătăcit, care pică în plasa celor doi complici. Tot ce contează e că am cel puțin o mie de motive să mă duc la teatru.” ( Florin Piersic Jr. )

Una dintre cele mai amuzante piese despre depresie și poate, chiar cea mai amuzantă piesă, punct.” (Lyn Gardner, The Guardian)

 

DISTRIBUȚIE:

Florin Piersic Jr.

 

REGIE: Horia Suru

LIGHT DESIGN: Bogdan Gheorghiu

SOUND DESIGN: Dragoș Petrișor

 

Durată spectacol: 1h 30 min. 

Traducerea: Alexandru Kirițescu

 

Teatrul de Comedie, București

 

Andrei şi Andreea Grosu au mizat pe o idee de spectacol care surprinde şi se dovedeşte viabilă. Trei actori acoperă aproape întreaga distribuţie din varianta originală. Dorind să salveze reputaţia, dar mai ales sufletul lui Don Juan (Dan Rădulescu), Gusman (Dragoş Huluba) şi Sganarel (Liviu Pintileasa) pun la cale un scenariu cu miză izbăvitoare, un soi de terapie. Orbit de patimă şi viciu, Don Juan nu va observa că în spatele măştilor se ascund cei doi. Numai că eroul nostru este irecuperabil iar la final va fi ucis cu convingerea că această crimă stârpeşte însuşi Răul.

Montarea are suspans, stare, tensiune şi umor. Concepţia este nu numai originală, ci şi solidă, susţinută cu credinţă atât de actori cât şi, în plan scenografic, de Vladimir Turturica.” (Răzvana Niță)

 

DISTRIBUȚIE:

Don Juan: Dan Rădulescu

Sganarel: Liviu Pintileasa

Gusman: Dragoș Huluba

 

REGIE: Andrei și Andreea Grosu

SCENOGRAFIE: Vladimir Turturica

 

Durată spectacol: 1h 20 min.

Traducerea: Ionuț Sociu

 

Teatrul Tineretului, Piatra Neamț

 

„Conceptul piesei pornește de la opera de artă An Oak Tree, realizată în 1973 de Michael Craig-Martin, constând într-un pahar cu apă pus pe o etajeră, alături de un text scris, prin care autorul cere privitorului să accepte că a transformat substanța fizică a paharului cu apă în cea a unui stejar. Astfel, spectacolul chestionează natura realității vizibile în arta performativă. Spectacolul de teatru se naște şi trăieşte în mintea spectatorului, demersul scenic fiind doar agentul provocator de gânduri, emoţii şi senzaţii. Imaginaţia receptorului este cea care leagă elementele reale și fictive laolaltă şi le adună într-o poveste coerentă.” (Bobi Pricop)

 

Ineditul piesei Un stejar constă în faptul că unul dintre cei doi actori care joacă în spectacol acceptă provocarea de a se afla la prima întâlnire cu textul chiar în timpul reprezentației, în faţa publicului. Actorul invitat se va urca pe scenă, alături de actorul Teatrului Tineretului, Mircea Postelnicu, fără să știe nimic despre piesă și fără să fi văzut spectacolul în prealabil. 

 

DISTRIBUȚIE:

Mircea Postelnicu

Marcel Iureș (actor invitat)

 

REGIE: Bobi Pricop

SCENOGRAFIE: Adrian Damian

MUZICĂ: Eduard Gabia

LIGHT DESIGN: Cristian Șimon

 

Durată spectacol: 1h 30 min.

Restricție de vârstă: 12+

Teatrul Mic, Asociația Replika, București

 

Familia fără zahăr este un spectacol muzical despre familia la români. 

 

Familia este văzută ca un concert intersecțional, în care vocile părinților, copiilor, bunicilor, bisericii, roboților, regulilor normative și clișeelor opresive, vocile celor care nu se regăsesc în formate prestabilite și tipare moștenite modelează percepția asupra înțelegerii „celulei de bază a societății”. Familia e o construcție fluidă în care apartenența se scrie continuu și raportările se schimbă în funcție de variabile imprevizibile.

 

DISTRIBUȚIE:

Mihaela Rădescu

Viorel Cojanu

Gabi Costin

Oana Pușcatu

Silvana Negruțiu

Paul Dunca

 

REGIE: Radu Apostol

TEXTE: Mihaela Michailov

VERSURI: Bobi Dumitraș (Fără Zahăr)

MUZICĂ: Bobo Burlăcianu (Fără Zahăr)

SCENOGRAFIE: Arh. Gabi Albu

VIDEO: Elena Găgeanu, arh. Gabi Albu

COREGRAFIE: Paul Dunca

PREGĂTIRE MUZICALĂ: Oana Pușcatu

PIAN LIVE: Silvana Negruțiu, Oana Pușcatu

INGINER SUNER: Tudor Bâlcu

ASISTENȚĂ REGIE, ASISTENȚĂ TEHNICĂ: Andreea Iacomiță

FOTOGRAFII: Bogdan Catargiu

 

Durată spectacol: 1 h 50 min. 

Restricție de vârstă: 14+

Conciato

În paralel cu spectacolele de pe scena Casei de Cultură, în fiecare seară vor avea loc reprezentaţii ale unor spectacole independente sau producţii U.N.A.T.C., deschise comunităţii.

Traducerea: Eugen Jebeleanu și Ali Deac

 

Teatrul Național Radu Stanca Sibiu

 

20 Noiembrie este povestea unui adolescent pe care societatea îl transformă în călău.

 

Pe 20 Noiembrie 2006, în oraşul Emsdetten, un tânăr în vârstă de 18 ani deschide focul în fosta sa şcoală şi răneşte mai mule persoane, înainte de a se sinucide. 

Piesa lui Lars Noren pleacă de la acest caz real pentru a construi o ficțiune documentată despre viața măcinată a unui tânăr maltratat. 

 

În 20 NOIEMBRIE, Lars Noren analizează psihologia și mecanismul violenței care îl determină pe individ să treacă din poziția de agresat în cea de agresor, și totodată, repercusiunile unei educații defectuoase, care poate crea monștri.

 

Un text puternic, poetic și angajat în tratarea problemelor societății noastre contemporane.

Un spectacol care dă voce unei tinereți sfâșiate.

 

DISTRIBUȚIE:

Ali Deac 

 

REGIE: Eugen Jebeleanu

CONSULTANT SCENOGRAFIE: Velica Panduru

VIDEO: Andrei Cozlac

 

Durata spectacolului: 1h

Restricție de vârstă: 12+

Traducerea: Cristi Juncu

 

Teatrul ACT, București

 

E un fapt binecunoscut că un procent foarte ridicat al tinerilor absolvenţi de facultate [...] îl reprezintă cei al căror vis este angajarea, urmată de o carieră strălucită, în cadrul unei companii de top. Prin intermediul unei tinere ambiţioase căreia nu-i aflăm decât prenumele, Ema, dramaturgul britanic Mike Bartlett ne introduce în dedesubturile parcursului unei astfel de cariere. Din acest punct de vedere, cont(r)ACTe poate fi considerat nu doar un spectacol de teatru, ci şi oportunitatea de a asista la un workshop de perfecţionare, la un training. [...]

 

Vă desconspir preambulul: la scurt timp după angajare, Ema e chemată pe neaşteptate în biroul celei de care depinde de acum încolo viaţa ei – Şefa.” (Cristi Juncu)

 

DISTRIBUȚIE:

Șefa: Teodora Stanciu 

Angajata: Diana Cavallioti 

 

REGIE: Cristi Juncu

SCENOGRAFIE: Cosmin Ardeleanu

LIGHT DESIGN: Cristi Juncu

SOUND DESIGN: Cristi Juncu

 

Durata spectacolului: 1h 15 min

Restricție de vârstă: 16+

Adaptare după Capra cu trei iezi

 

FRILENSĂR & Teatru LUNI de la Green Hours, București  

 

„Nu e umbră de hipstereală în Mălăieş în călcăieş, după cum nu e timp mort sau plictisit sau inutil. Se râde, cântă, rosteşte şi dansează la foc automat. Singurul potenţial regret pe care îl are un spectator molipsit cu siguranţă de entuziasmul tineresc al întâmplării e durata prea scurtă a spectacolului.” (Mihai Brezeanu, Liternet)

 

Mălăieș în călcăieș are umor cât cuprinde, moldovenisme, brânză cu smântână, praznic pe țolinci cusute, opinci și ii, șapte actori care te-ndoaie de râs cu mimica și vocile și dansurile, un porc de plastic guițător, o poveste de iubire între mezinul familiei Capră (Loredana Cosovanu, cea mai bună actriță la Gala HOP în 2012) și mezinul familiei Volf, cel a cărui dispariție vor să o răzbune tatăl și cei doi frați, tradiții românești cu ța ța ța, căpriță ța, superstiții și interacțiune cu publicul. (Cătălina Miciu, Oameni și Gusturi)

 

DISTRIBUȚIE:

Loredana Cosovanu

Alina Mîndru

Claudia Chiraș

Tiberiu Enache

Dumitru Georgescu

Ovidiu Cosovanu

Daniel Chirilă  

 

REGIE: Daniel Chirilă

SCENOGRAFIE: Daniel Chirilă

COREGRAFIE: Beatrice Volbea

SOUND DESIGN: Daniel Chirilă

 

Durată spectacol: 1 h 

spectacol independent, București

 

Prima dată nu decurge niciodată așa cum ți-ai imaginat. Emoții, stângăcii și vorbărie multă – suficientă cât să proiectezi asupra persoanei din fața ta o imagine dezirabilă: el este MAI amuzant, ea este MAI inteligentă, iar împreună sunt MAI frumoși. În calea idealurilor noastre despre celălalt intervin mereu surprize. First Date propune o caricatură a vremurilor în care trăim, concentrând totul într-o situație pe cât de banală, pe atât de amuzantă. O comedie complicat de simplă despre oameni enervant de complicați. Exact așa cum suntem noi toți.

 

DISTRIBUȚIE:

Deni, Leonard, Jerry: Andrei Seușan 

Delia, Sandra: Camelia Pintilie

Chelnerița, Tina: Victoria Răileanu 

Tom: Ionuț Oprea

 

REGIE: Conrad Mericoffer

Durată spectacol: 1h 20 min. 

Godot Café Teatru, București

 

Jurnalul lui Adam și al Evei este un spectacol care te face să reflectezi sincer despre lucruri elementare care ne privesc pe toți. Odată cu Adam și Eva, spectatorii redescoperă lucruri banale, lucruri cunoscute, cu ochii celor care le-au dat nume. Spectacolul ne prezintă miracolele vieții, pe care Eva le descoperă din fiecare zori până în fiecare seară, bucuria fiecărei stele descoperite pe cer; umorul, sensibilitatea și înțelepciunea cu care îl acceptă, îl învață și îl iubește pe cel care îi este predestinat drept unica pereche. Unica pereche pe care orice soție inteligentă și cu simțul umorului, o privește cu oareșce condescendență (care ascunde înțelept un sentiment de superioritate, dar și unul de necesitate).

 

DISTRIBUȚIE:

Eva: Dana Rogoz

Adam: Dan Rădulescu

 

REGIE:  Eugen Gyemant

SCENOGRAFIE:  Bogdan Gyemant & Veronica Zaharia, Zoom Decor

LIGHT DESIGN: Ștefan Stanciu

SOUND DESIGN: Ștefan Stanciu

 

Durată spectacol: 1h 20 min

evenimente.

Ana, mon amour

(r. Călin Peter Netzer, 2017, România)

 

Toma o cunoaşte pe Ana la Facultatea de Litere. Ana are o tulburare nevrotică ușoară și suferă de atacuri de panică. Toma încearcă mereu să o salveze. Devine tată, se căsătorește cu ea și treptat devine totul pentru ea. Pare să dețină controlul asupra relației, dar de fapt el doar gravitează în jurul Anei, pe care nu o poate înțelege. Atunci când Ana reușește să se adapteze lumii exterioare, Toma rămâne singur, străduindu-se să înțeleagă prin ce a trecut.

 

La Festivalului Internațional de Film de la Berlin 2017, premiul Ursul de Argint pentru Contribuţie artistică deosebită i se acordă Danei Bunescu, pentru montajul filmului.

Călin Peter Netzer a regizat și Poziția copilului, film care a câștigat numeroase premii internaționale printre care și Ursul de aur la Festivalul Internațional de Film de la Berlin în 2013.


 

DISTRIBUȚIE:

Diana Cavallioti

Mircea Postelnicu

Carmen Tănase

Vasile Muraru

Tania Popa

Igor Caras-Romanov

Vlad Ivanov

 

REGIE: Călin Peter Netzer

IMAGINE: Andrei Butică

MONTAJ: Dana Bunescu

 

La proiecția filmului din cadrul festivalului vor fi prezenți actorii Mircea Postelnicu și Diana Cavallioti.

*Film nerecomandat sub 16 ani.


 

Sieranevada

(r. Cristi Puiu, 2016, România)

 

La trei zile de la atentatul din redacția hebdomadarului parizian Charlie Hebdo și la patruzeci de zile de la moartea tatălui său – Lary, un medic trecut de 40 de ani, urmează să își petreacă ziua de sâmbătă însoțit de tânăra lui soție, în sânul familiei, reunite cu ocazia comemorării celui dispărut. Evenimentul, însă, nu se derulează conform așteptărilor.

 

Filmul fost nominalizat pentru Palme d`Or la Festivalul Internațional de film de la Cannes și pentru Premiul Zilelor Filmului Românesc la TIFF, în 2016, iar printre cele șase premii câștigate la Premiile GOPO 2017 se numără Premiul pentru cel mai bun film, cea mai bună regie și Premiul pentru cel mai bun scenariu de lung metraj.


 

DISTRIBUȚIE:

Mimi Brănescu

Dana Dogaru

Sorin Medeleni

Ana Ciontea

Judith State

Marin Grigore

Rolando Matsangos

Cătălina Moga

Ilona Brezoianu

Bogdan Dumitrache


 

REGIE: Cristi Puiu

IMAGINE: Barbu Bălășoiu

MONTAJ: Ciprian Cimpoi, Letiția Ștefănescu

 

La proiecția filmului din cadrul festivalului va fi prezentă actrița Simona Ghiță.

*Acordul părinților pentru copiii sub 12 ani.

Masterclass-urile creează oportunitatea unui dialog relaxat între invitaţi şi public. Scopul lor este de a aduce în faţa publicului  profesionişti din domeniul artistic, pentru a împărtăşi perspective şi idei.

Cele două masterclass-uri de anul acesta îi vor avea ca invitați pe Claudiu Bleonț și Tudor Chirilă. Discuțiile vor fi moderate de Cătălin Ștefănescu.

 

Claudiu Bleonț

 

Cladiu Bleonț este actor de film și teatru. A primit Premiul pentru cel mai bun actor pentru spectacolul Un bărbat și mai multe femei, pe care l-a și regizat și pentru rolul Tasso din Torquato Tasso. Din numeroasele filme românești în care a jucat amintim Pas în doi (r.Dan Pița, 1985), care a primit Ursul de Argint la Festivalul Internațional de film de la Berlin și O vară de neuitat (r.Lucian Pintilie, 1994) unde a jucat rolul principal, film nominalizat la Festivalul Internațional de film de la Cannes. Cel mai nou proiect cinematografic este The Wanderers, în regia lui Dragoș Buliga, proiect românesc independent realizat de către o echipa internaţională de producători şi investitori. A jucat spectacole de teatru pe 19 scene din București și din țară, în peste 30 de filme românești și străine.


 

Tudor Chirilă


Tudor Chirilă este actor, muzician, compozitor și producător. A jucat în 15 spectacole de teatru regizate de Alexandru Tocilescu, Alexandru Darie, Alexandru Dabija, Iarina Demian și alte nume valoroase. În 2004 a câștigat Premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar la Gala Premiilor UNITER pentru rolul „Malvolio” din A douăsprezecea noapte, în regia lui Gelu Colceag, fiind cel mai tânăr actor care a obținut această distincție până atunci. Printre producțiile de film în care a jucat se numără Legături bolnăvicioase (r. Tudor Giurgiu, 2006), Milionari de weekend (r. Cătălin Saizescu, 2004) și Nordrand (r. Barbara Albert, 1999). Live este cel mai recent proiect cinematografic, în regia Vlad Păunescu. A fost solist și membru fondator al formației Vama Veche. În prezent este lider și solist vocal al formației Vama.

Personalități din lumea afacerilor, arhitecți reputați, muzicieni de renume, psihologi sau oameni de publicitate vin la Alexandria să le împărtășească participanților istoriile lor profesionale. ​Conceptul evenimentului este construit în jurul ideii de mentorat și este inspirat de discursurile TED.

 

Funky Citizens

Funky Citizens ne reprezintă interesele în meciul cu statul, luptând împotriva corupției, militând pentru legi și bugete făcute cu cap, în interesul cetățenilor. Își doresc transparență de la instituții, responsabilitate de la politicieni, performanță de la justiție și bani publici cheltuiți eficient de guvern. Ceea ce nu se poate obține fără implicarea cetățenilor în treburile publice. Așa că s-au apucat să facă educație civică - să ne explie că suntem condamnați la implicare, altfel schimbarea nu va veni de la sine. Ei sunt cei care se ocupă de site-ul de fact-checking politic Factual.ro, au făcut Constituția ilustrată pentru copii și sunt prezenți oricând e nevoie de bună guvernare.

Cei trei reprezentați ai echipei Funky Citizens prezenți în cadrul festivalului sunt Cosmin Pojoranu, Elena Calistru și Ovidiu Vanghele.

 

Cosmin Bumbuț & Elena Stancu

Cosmin Bumbuț a făcut 20 de ani fotografii de modă și de publicitate. La 40 de ani s-a hotărât să lucreze doar la proiectele în care crede. A publicat Bumbata, un album despre viața deținuților din Penitenciarul Aiud, care a câștigat două premii de design. A câștigat mai multe premii de fotografie, printre care Premiul I la secţiunea Arhitectură a concursului Sony World Photography Awards, competiția pentru fotografi profesioniști, cu proiectul Camera Intimă. Din 2013, trăiește și călătorește într-o autorulotă, împreună cu partenera lui, jurnalista Elena Stancu. Spune povești în imagini pe Teleleu.eu.

 

Elena Stancu e jurnalist de 12 ani, dintre care 5 i-a petrecut la revista Marie Claire, unde a fost redactor-șef adjunct. A câștigat mai multe premii și burse de jurnalism, printre care două burse și două premii Superscrieri, o bursă oferită de Centrul Carter și un premiu la Balkan Fellowship for Journalistic Excellence. În 2013, și-a dat demisia de la Marie Claire și s-a mutat într-o autorulotă împreună cu partenerul ei, fotograful Cosmin Bumbuț, ca să lucreze la proiecte de long-form journalism. Spune povești în cuvinte pe Teleleu.eu.

 

Roman Tolici

Roman Tolici s-a născut în satul Ghetlova, Republica Moldova (fosta URSS) și îsi începe studiile artistice la Şcoala de Arte „Igor Vieru” din Chişinău. În 1990 se stabilește în Bucureşti, iniţial ca bursier al statului român, la Liceul de Artă „Nicolae Tonitza”, iar ulterior absolvind secţia de grafică a UNArte. Începând cu sfârşitul anilor ‘90 experimentează în zona literară, animaţie, fotografie, comics şi ilustraţie, iar de la începutul anilor 2000 se impune ca pictor, numărându-se printre cei mai activi și apreciați artiști ai generației sale. Trăiește și lucrează în București.

 

Bogdan Stelea

Bogdan Stelea a debutat pe postul de portar în 1986 pentru Dinamo București, unde devine și titular până în 1991, jucând mai apoi și pentru Rapid și Steaua. A jucat pentru cluburi din străinătate precum Standard Liège - Belgia, Samsunspor – Turcia, Akratitos – Grecia. În Spania a evoluat pentru două cluburi, RCD Mallorca și UD Salamanca, unde a jucat pentru doi, respectiv șapte ani. În 1990, 1994 și 1998 a fost selecționat în Echipa națională de fotbal a României pentru Campionatele Mondiale. În 2008 a fost decorat cu Ordinul Meritul Sportiv clasa a III – a pentru întreaga activitate. Ultimul club pentru care a jucat a fost FC Brașov, în 2008-2009. În 2012 a fost antrenorul FC Astra Ploiești, iar în 2014 al FC Viitorul Constanța.

Ideo Ideis nu ar fi fost fără Alexandria, iar Alexandria nu s-ar fi umplut poate de atât spirit tânăr dacă nu ar fi fost Ideo Ideis. Născut din nevoi reale, răspunzând unui context, festivalul a reușit să aducă împreună, în același loc, importanți artiști și oameni de cultură, liceeni explozivi și dinamici din întreaga țară, pasionați de teatru, și, nu în ultimul rând, membrii unei comunități curioase în ceea ce privește cultura.

În ultimii patru ani, festivalul Ideo Ideis a simțit nevoia să se apropie de tinerii din Alexandria, invitând în comunitate o serie de evenimente și demarând o serie de inițiative (spectacole pentru copii și de stradă, ateliere de dezvoltare personală și art-terapie, proiecții de filme) menite să pună bazele unei educații de tip artistic într-un oraș în care arta ajunge în mod normal foarte greu.

Celebrăm în fiecare august victoria de a fi putut continua acest festival.

 

Atelierele Art&Play

ART&PLAY este o secțiune a Festivalului Național de Teatru Tânăr IDEO IDEIS, special creată pentru copiii și părinții din Alexandria. Ce-a de-a 5-a ediție ART&PLAY înseamnă:

 

1.   Ateliere de dezvoltare personală pentru copii

Activitățile din cadrul atelierelor sunt concepute astfel încât să răspundă celor mai frecvente întrebări și probleme cu care se confruntă copiii.

CUM? DE CE? PENTRU CE? UNDE? CÂND?

sunt numai câteva întrebări prin care copiii descoperă lumea din jur și pe ei înșiși.

Atelierele ART&PLAY se concentrează pe dezvoltarea abilităților de comunicare și socializare ale copiilor, stimularea creativității și a spontaneității copiilor, ajutându-i să ai aibă mai multă încredere în ei înșiși și să se integreze mai bine în grupuri.

 

Traineri:

- Adela Mustățea (consilier psihologic)

- Silvia Guță (consilier psihologic)

 

2.      Atelier de consiliere parentală

Atelierul de consiliere parentală se adresează părinților din Alexandria interesați de explorarea și dezvoltarea relației cu copiii lor. Responsabilitățile zilnice ale părinților cuprind nenumărate activități, la care se adaugă asigurarea educației copiilor și a unui climat emoțional pozitiv pentru dezvoltarea lor armonioasă. Atelierul aduce în discuție situații concrete de viață, ajutându-i pe participanți să identifice cele mai potrivite soluții pentru dificultățile de zi cu zi ale vieții de părinte.

 

Traineri:

- Adela Mustățea (consilier psihologic)

- Silvia Guță (consilier psihologic)

 

3.      Atelier de cinema pentru copii 11-14 ani

Filmul este inventat sau adevărat? Oamenii din filme sunt adevărați sau se prefac? Acestea sunt doar două dintre cele mai neobișnuite întrebări pentru adulți, însă sunt întrebări obișnuite în lumea copilăriei.

Atelierul de cinema își propune să exploreze alături de copii lumea filmelor, ajutându-i să îi descifreze mesajele și să îi descopere secretele. Astfel, îi încurajăm și îi sprijinim pe copii să își exprime propria părere sau interpretare asupra filmelor și produselor audiovizuale (videoclipuri, clipuri de pe internet etc.), devenind din ce în ce mai conștienți de rolul și influența acestora în viața lor.

 

Trainer: Gabriela Filippi (critic de cinema)


 

Spectacole de stradă

Școala de circ

 

Animații

Peisaj urban animat de personaje fanteziste, atmosfera jovială a circului cuprinde străzile orașului. Publicul se transformă din spectator în participant activ, prin interacțiunea cu uriașii de pe picioroange, marionetele însuflețite și jongleori îndemânatici.

Împreună, în spirit de comunitate unită și voie bună!

 

UoRD

 

UoRD este un spectacol – reverie în care necunoscutul devine familiar. Într-o cameră aparent goală, se întâmplă să fie multe informații. Curios, se întâmplă să fie şi multe vise. Şi se întâmplă să fie un om. Un singuratic. Alături de public însă, el va intra într-un carusel de trăiri magice, în care două personaje îi vor umple camera şi viaţa. Şi mai presus de toate, îl vor învăţa să trăiască.

 

Trei

„între mine și tine, suntem noi...”

Sunt Uca, și la 28 de ani vin în fața dumneavoastră cu un mesaj izvorât din trăirile unei oarecare tinere românce născute în '88. Un spectacol menit să ne aducă împreună, prin jocul corp-gânduri și simțire. Frumusețea focului îmi este unealtă, cuvintele culori, iar  publicul - partener de dialog.

(Uca este artist și profesor de circ polivalent, practicând arta de stradă de peste 10 ani. Dansul cu foc este pasiunea ei cea mare, iar până acum a creat peste 15 spectacole cu foc. A jucat în Timișoara, Cluj, Sibiu, București, Iași, Bistrița și multe alte locuri din România, cât și în Franța - Besancon, Belgia - Bruxelles, Ucraina - Donetsk și alte plaiuri străine. S-a perfecționat în arta focului alături de Cie Salamandre din Franța și spectacolul Hestia, pe care l-au creat împreună.)  


 

Respiro

Celebrează căutarea omului înspre lumină, căldură, bucurie și reînnoire creativă. O pustietate metalică şi întunecată. În aer...otravă. O echipă misterioasă își face apariția. Cine sunt ei? Supravieţuitori, exploratori, invadatori? Şi care să fie misiunea lor?



 

Concert Fanfara Transilvania

Fanfara Transilvania se numără printre puținele trupele care au concertat în deschiderea concertelor din România ale renumitului Goran Bregovic.

Grupul este format din 10 muzicieni; membrii includ frați, veri și nași care își transmit pasiunea pentru tradiție și valorile comunității de la tată la fiu, păstrându-și astfel bogata moștenire muzicală. Tempo-ul lor este uluitor de rapid, instrumentele lor îndrăgite sunt zdrobite și bătute, iar muzica lor te ridică de pe scaun, creând o energie debordantă.

 

galeria foto.

În curand

galeria video.

În curand

sponsori 2017.
parteneri 2017.

parteneri media 2017.

Fii unul din partenerii media Ideo Ideis:
contactează-ne

parteneri media 2017.


© 2014 Ideo Ideis
Design & Development Cristian Tăbăcitu